Facebook

Galéria

images.png

 

Marvel tornasor

 

 

eow.jpg

 

Világvége

 

Címkék

007 (14) 10/10 (23) 2/10 (2) 2012 (1) 3/10 (1) 300 (1) 3D (87) 4/10 (1) 48 fps (5) 4k (38) 5/10 (10) 6/10 (17) 7/10 (29) 8/10 (50) 8k (5) 9/10 (41) Acélember (12) Ajánló (410) Aliens (16) Aljas nyolcas (2) Amerikai História X (1) Amerikai Nindzsa (4) Amerika Kapitány (3) Armageddon (1) Arrow video (15) Assassins Creed (10) avengers (1) Az Éhezők Viadala (11) Az emlékmás (8) Az Ezüst-tó kincse (1) A Föld után (1) A Gyűrűk Ura (4) A Hangya (10) A Hobbit (18) A Holló (1) A holnap határa (3) A Sötét Lovag (17) A Visszatérő (2) Bad Boys (5) Baraka (3) Batman (16) Battlefield (3) BD (1) Bejelentés (12) bemutató (1) Bemutató (43) Beowulf (2) Bioshock Infinite (3) Blade Runner (4) Blu-ray (477) Bosszúállók (44) Bővített/rendezői (19) Budget (31) Call of Duty (4) Carpenter (8) Clive Barker (5) Colonial Marines (4) Crysis (14) Csatahajó (3) Dan Brown (7) Dark Souls (5) DC (21) Deadpool (4) Dead Island (5) Dead Nation (1) Dead Space (7) Deep Impact (1) Dexter (1) Die Hard (3) Digi-book (14) digipak (5) Disney (16) District 9 (5) Django (4) DLC (3) Doctor Strange (7) Doom (7) Dredd (5) Duke Nukem (1) Dűne (2) Elrabolva (5) Elysium (4) Európa-rejtély (1) Everest (1) évértékelő (7) Evil Dead (6) FAC (2) Fallout (2) Far Cry (8) Feláldozhatók (7) Feledés (6) G.I. Joe (2) Game of Thrones (16) Godzilla (1) Grand Theft Auto 5. (3) Gravitáció (6) Gru (2) Guardians of the galaxy (12) Gyűjtői változat (16) Halálos Iramban (3) Harcosok klubja (1) Hardware (8) Harry Potter (4) Hasbro (16) hazai (10) Hegylakó (1) Hellraiser (3) High Frame Rate (7) Holnapután (1) Horror (51) id4 (6) II. világháború (12) import (2) Import (150) Infamous (1) infinity war (1) Interstellar (3) James Bond (16) Jurassic (6) kicsomagolás (54) Killzone (1) Kill Bill (2) Kincs ami nincs (3) Kingsman (6) King Kong (3) koncert (5) kvadrológia (19) Mad Max (7) Marvel (91) marvel (1) Mátrix (3) Megjelenés (145) Mélység titka (2) Mentőexpedíció (8) mese (10) Metal Gear Solid (1) Middle-earth collection (1) Minyonok (1) Mortal Kombat (6) Mozi (69) Naughty dog (5) New York Bandái (2) Noé (2) Oblivion (6) Öngyilkos osztag (2) Oscar díj (26) Oscar jelölés (15) Óz (2) Painkiller (2) Péntek 13 (6) Pókember (24) Pompeii (5) Poseidon (2) Predator (2) Prometheus (8) Ps3 (91) Ps4 (36) Ps4 Pro (1) Psycho (1) Remaster (83) Resident Evil (6) Riptide (3) Risen 2 - Dark Waters (2) Robotzsaru (5) Rob Roy (1) Samsara (2) Saul fia (4) Shadow Warrior (2) Shrek (1) Sin City (3) Sissi (2) Skyfall (7) sorozat (30) Spartacus (3) Spectre (7) Spekuláció (26) Splatterhouse (1) Star Trek (9) Star Wars (31) Steelbook (187) Stephen King (4) Studio Canal (3) Superman (11) Szellemirtók (3) Tarantino (8) Tech (25) Terminator (13) Teszt (207) the last knight (1) The Last of Us (3) The Walking Dead (3) Tombstone (2) Tomb Raider (2) Toplista (8) Top Gun (2) Törésvonal (3) Total Recall (7) Transformers (13) trilógia (46) Trója (1) Trónok Harca (16) Tűzgyűrű (7) UHD (4) unboxing (1) Uncharted (3) Underworld (2) Vadászpilóták (1) Van Damme (2) Vasember (18) Végső visszaszámlálás (1) végtelen háború (1) Vélemény (44) Világok Harca (1) Warcraft (1) Watchmen (2) western (20) Westworld (7) X-men (36)

Ps3 teszt: Haláli vakáció, Dead Island

2011.11.03. 19:30 Valkyr81

Gondoljunk csak bele igazán...Több hónapot gürizünk és gyűjtögetünk hogy végre eljuthassunk álmaink trópusi szigetére. Megvan végre  a lé, kipengetjük az útiköltséget, becsomagoljuk a fürdőgatyánkat és már spurizunk is a reptérre. A hosszú-hosszú utat követően végre belelógathatjuk lábainkat a hűs tengerbe és lazán elkortyolhatunk egy Pinacolada koktélt...Ahhhh, rágondolni is jó. Na és ekkor támad ránk váratlanul egy csapat rothadó zombi üvöltve hadonászva hogy cafatokra tépjenek... Isten hozott Banoin, a nyugalom szigetén :)!

Jójó, tudom hogy a Crysis 2-őt igértem, de "útközben" rábukkantam egy igazi gyöngyszemre amiről -még nem játszottam végig ugyan- mindenképpen irni kell. 

Mostanában igencsak divatos a zombi (ill. a vámpir) téma, egyre másra jelennek meg a regények/filmek/játékok/sorozatok. Úgy tűnik mindezek egyenlőre változatlanul népszerűek, erre épitett tehát a Techland ötlete is. Mi is a recept jelen esetben? Végy egy teljesen hétköznapi, sőt kellemes környezetet (trópusi paradicsom) és helyezd el benne a zombikat (akik persze nem alienek, katonák stb. hanem szegény turista társaink gonosz életre kelt maradványai), tegyél hozzá magányos ill. kisebb csoportban tengődő túlélőket majd öntsd nyakon az egészet egy survival-horror sztorival. Nos ezt szépen meg is álmodták lengyel  testvéreink 2006-ra, akkor lett volna az eredeti megjelenés. Ez csúszott egy picit (no nem annyit mint Duke barátunk :)) és idén szeptemberben végre megtapasztalhattuk hogy milyen is egy elbaltázott nyaralás.

 

A JÁTÉK

dead-island-20110302012927749.jpg

Jaj de rég vártam már egy ilyen játékot! Tetszett ugyan a Left4 Dead ahol szintén irthattuk az élőhalott ellent mégis túlságosan a hentelés irányába ment. Tetszett aztán a Resident Evil  de ott is csak halomra öltünk és lineárisan haladhattunk előre. Szóval nekem hiányzott egy kicsit a kreativitás, a fejlődés, a "friss" levegő (nagy területek) stb. A Dead Island képében hál Istennek mindezek megvalósultak és -nem hittem volna hogy ennyi időre- a mai napig a TV elé szegeztek. Nézzük tehát részletesen hogy mik is lettek a siker zálogai.

OPEN WORLD: FPSben jelenleg kétféle irány figyelhető meg a bejárható területet illetően. 1) Nagyon jól ki van dolgozva, eléggé lineáris viszont kellően pörgős (Call of Duty, Medal of Honor, Battlefield 3), ezen belül valamelyik megpróbál egy kicsit többet mutatni (lásd Rage, Crysis). 2) Viszonylag jól ki van dolgozva és hatalmas egybefüggő területeket lehet bejárni. Ezek általában FPSbe oltott RPG játékok (Elder Scrolls, Fallout 3). Nos a Dead Island ez utóbbi kategóriába tartozik, hál` Istennek. Kellően nagy és érdekes helyszineket vonultat fel a játék, ezeket a sztoriban folyamatosan haladva tudjuk elérni és bármikor vissza tudunk menni. Kezdünk a fantasztikusan jól kidolgozott üdülőövezetben (szálloda, bunaglow-k, tengerpart, környező sziklák, eldugott öblök) majd vesszőfutásunk elvezet minket Moresby városába (zegzugos szemetes utcák, bandák által uralt területek), onnan pedig a dzungelbe és végül egy börtönbe. Mindegyik helyszinen találhatóak menedék és búvóhelyek (világitótorony, bunker, templom, műhely, csatorna), itt tudunk egy kicsit pihegni mészárlásaink közepette és persze küldetéseket teljesiteni a maradék túlélők felkérésére. A nagyobb területeken belül előfordulnak jócskán kisebb alpályák is, ezek általában egy-egy kulcsküldetés teljesitését szolgálják (szálloda alagsora, Moresby szupermarket, csatornarendszer). Egy szó mint száz, kellően nagy és változatos jól felépitett helyszinek találhatóak, természetesen jó sok titkos hellyel.

SZTORI: Itt persze nem kell valami eget rengetően hatalmas dologra gondolni, viszont az a lényeg hogy van, cime: Rémálom üdülés :). Célunk ugye eléggé prózai, léceljünk le minél előbb és persze mindeközben próbáljunk segiteni túlélőtársainknak. A nagyobb fejezetek közt átvezető animokat láthatunk amik szépen kidolgozottak ugyan de van benne egy zavaró tényező, nevezetesen hogy mind a négy választható szereplő látható benne (holott mondjuk egyedül toljuk), ergo nem vették a fáradságot a fejlesztők hogy külön-külön legyártsák az animációkat, de ez legyen a legkevesebb. Szal a sztori haladása érdekében kell bevállalnunk különböző (eléggé változatosak szerencsére) küldetéseket, jutalomként pedig XP-t, lóvét, fegyvereket, stb kapunk. Jó hogy van tehát egy közepes történet, nem céltalanul mészároljuk a zombikat.

 

 

RPG: Szintén örvendetes dolog hogy sikerült RPG elemeket is belevinni a játékba, és nem is muzsikál rosszul a dolog. Persze itt ne gondoljunk Oblivion féle mélységekre, de ami van az teljesen korrekt. Először is választható négyféle karakter, mindegyiküknek van valamilyen speciális képessége (Sam B pl. nagy bunyós, Logan dobóspecialista, Xian mei a fegyverekhez mig Purna a vágófegyverekhez ért). A nyert XP-kel menet közben szintet ugorhatunk, a kapott képességpontokat pedig háromféle képességfán költhetjük el. Kettő ebből általános (közelharc és túlélés) a harmadik pedig a speciális képességhez kapcsolódik. Ki lehet dolgozni tehát különböző túlélési stratégiákat igy akár többször is nekiiramodhatunk a játéknak. Fokozhatja ezen kedvünket még a Trophy rendszer is, a játék számtalan módon (harci események, begyűjthető mütyürök, helyszinek bejárása) jutalmaz minket szorgoskodásainkért cserébe. Nagyon szimpatikus tehát az RPG vonal is.

FEGYVEREK ÉS CUCCOK: Kell persze eszköz is amivel irthatjuk a férgesét. No ebben már brillirozik a Dead Island, számtalan módon szeletelhetünk. Van itt kérem sima ütés-rúgás, evezőlapát, palánk, lapát. Aztán jönnek szépen a komolyabb cuccok, lesz itt feszitővas, kalapács, kés, machete, kard, boxer, később pedig már gránát, pisztoly, karabély, stb. Eszméletlen sokféle fegyver van, én még egy kalaptartóval is vágtam agyon zombit, utoljára a Condemned-ben láttam hasonló arzenált, tökéletes a választék. És ha ez még nem volna elég: 1) a fegyverek elhasználódnak, sűrűn kell őket javitani a munkapadoknál, dolcsiért cserébe (mér kell fizetni ha én csinálom?), gyűjtögessünk tehát sűrűn (pláne azt tekintve hogy minden egyes elhalálozáskor levonódik szépen a keservesen összegyűjtött zsebpénzünkből), rámoljunk ki minden hullát, bőröndöt, szekrényt, itt-ott értékes dolgokra (jó fegyverek is) és szép summákra bukkanhatunk.2) Rettentő szórakoztató a fegyverek fejlesztése, ezekhez először tervrajzok kellenek (küldetés vagy megtalálás útján) majd a hozzávalókat kell felkutatnunk (tessék tehát guberálni rendesen). Ezt követően gyárthatunk minden földi jót, kiszögezett bunkót, sokkoló kardot, lángoló husángot, molotov koktélt, bombát dezodorból. Persze mondani se kell hogy ezek a fegyverek sokkal nagyobbat/extrát is sebeznek és többet érnek, viszont javitásuk is többe kerül, vigyázzunk tehát ezekre nagyon. Egyébként a fegyverek alaptulajdonságai is fejleszthetők egyszerű upgrade útján, ez utóbbinak kevesebb hasznát tapasztaltam. A fegyvereken és pénzen kivül rengeteg minden egyéb cumót találhatunk, fejlesztési alapanyagok, küldetések tárgyai, hasznavehetetlen kacatok. Szedjünk szépen fel mindent mert ezekkel tudunk seftelni a mindenhol megtalálható árusokkal (persze jó nagy marzzsal dolgoznak).

 

ELLENFELEK ÉS HARCOK: Másik kiemelkedő pont a játékban. Kellően sokféle és változatos (pl Walkerből meg sem tudtam számolni hányféle nyaraló tipus van) ellenfélfjata van. Néha egyénileg viszont többször hordákban rontanak ránk vegyesen, ilyenkor aztán sűrűn kell változtatni a harcstilust (persze egy Deo-bomb mindig sokat segit :)), ime egy kis segitség:

1) WALKER: A leggyakrabban előfurduló zombifajta, lassan battyogva, néha nekilendülve esik nekünk, hordákban ill fegyvert lóbálva veszélyes. Lehet apritani bármivel, küldjük minél előbb a földre mivel elég lassan tápászkodik fel és addig üthetjük-vághatjuk nyugodtan. A későbbiekben hasznos fejleszthető perk-ként a fejüket is széttaposhatjuk egy mozdulattal. 

2) THUG: Tetűlassú de massziv zombi, hatalmas parasztlengőivel nagyot tud sebezni rajtunk, közel ne nagyon merészkedjünk hozzá. Tipp: rúgjunk bele kettőt ekkor elkezd King-Kong módjára üvölteni, ekkor húzzunk rá egy párat majd lépjünk megint hátrébb, és igy tovább. Logannal egyébként még jól megdobálhatjuk távolról. Sok Xp-t kapunk érte és jó lóvé szokott náluk lenni.

3) INFECTED: Mérgezett egér módjára rohangáló őrült. Gyenge viszont szélsebesen rohan felénk és cséphadaró módjára üt-vág-rúgkapál, ha három ilyen elér minket akkor nekünk reszeltek. Érdemes őket már a távolról leszedni ill. a Instant Kill kifejleszthető perk is segit.

4) SUICIDER: Ocsmány, púpos, robbanó egyed. Ha elkap a nagy bumm azonnal kifekszünk. Vagy szedjük le távolról vagy rúgjuk meg őket és ameddig fetreng/robban húzzunk el menedékbe.

5) RAM: A Thug és egy lassabb Suicider keresztezése, kényszerzubbonyba kötözött őrült. Eszméletlen veszélyes és hatalmasakat sebez amint nekünkront. Egyedül hátulról lehet megsebezni. Amint felénk rohan lépjünk félre és ahogy elszáguldott mellettünk majd megállt azonnal lépjük mögé és kezdjük el apritani, aztán spuri. Természetesen a távolsági megoldások itt is működnek.

6) FLOATER: Massziv és dagadt lassú állat aki savat köp, ezért veszélyes. Távolról hagyigáljuk ill. Deo-Bombázzuk (érdemes erre a tipusra tartalékolni). Ha sikerül felrúgnunk akkor nyert ügyünk van.

7) BUTCHER: Massziv Suicider pengeszerű karokkal és regenerációs képességgel. Egyértelműen a megboritására kell utazni, jó alkalmak erre azok az 1-2 másodperces szünetek amik a kombózós hadonászásai közt vannak.

8) PUNKS: Élő célpont, sajnos ebben a siralmas helyzetben még embertársaink is megnehezitik a helyzetünket. Lőfegyverrel vannak felszerelve ezért a közelharc velük hasztalan. Pisztollyal/puskával menjünk nekik.

9) POLICEMEN: Egyenruhájuk ellenére vérbeli gazemberek, csak ők már hatalmas mordályokkal lőnek ránk. Kezelésük mint a punkoknál.

A harc egyébként meglepően jó lett, igazi kis koreográfiákat dolgozhatunk ki és csonkolhatjuk meg ellenfeleinket. Köszönhetően a jól kialakitott csontvázmodellnek a zombik/emberek számtalan módon "dolgozhatóak" fel, repülhet kar, fej, láb, stb.

Kicsit ugyan bő lére eresztettem a mondanivalómat a játékélményről de az tényleg annak köszönhető hogy a Dead Island meglepően sokoldalú és összetett szemben a hasonszőrű játékokkal, érdemes kipróbálni. Játékélmény tehát 8/10.

 

A GRAFIKA

A Chrome 5 (nem Google :-)) nevezetű engine dübörög a játék alatt és hát elmondhatjuk, az 5 év fejlesztés után valahol igy kell kinéznie egy játéknak. Pompázatos módon festi le a trópusi paradicsomot az engine, minden szépen a helyén van és kellő részletességgel jeleneti meg az apróbb dolgokat. Az ellenfelek kidolgozása is dicséretes, a már emlitett csontvázszerkezet kidolgozása külön pluszpontot érdemel. Persze nem annyira látványos mint mondjuk egy Crysis, lehetnének még rombolható részek és napszakok is (Moresbyban van időjárásváltozás), de nagy gond nincs vele, nagyon jól fest Ps3-on, bőven 7/10.

 

A HANG

Itt egy pöttyet lehetett volna még alakitani. Jók persze az üvöltések/morgások, borzongató háttárzajok, apróbb hangok és a karakterek hozzájuk illő beszólásai (Sam B jó izes káromkodásokat is lenyom) de ugyanakkor hiányzik a jó zenei betét (a főcim gitárpengetése nem igazán győzött meg) és a dinamikusabb környezetzajok. Nem rossz, de a példástól messze van, 6/10.

 

ÖSSZEGZÉS

Nagyon jó kis meglepetés ez a játék. A hidegvérű szimpla zombihentelést pompásan kiegészitik a sztorielemek és RPG hozzávalók, igy hosszútávon (készüljünk fel a 40-50 (!)óra játékidőre) szavatolja szórakozásunkat. Bátran ajánlom. Végső osztályzat: 8/10.

 

Jövő héten aztán már tényleg Crysis :).

 

2 komment

Címkék: Teszt Ps3 Dead Island

A bejegyzés trackback címe:

https://blugeek.blog.hu/api/trackback/id/tr623345249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tanyus 2011.11.07. 14:44:43

Köszi a beszámolót...most már értem miért nyomogatod olyan veszettül esténként a PSt :-)