Galéria

images.png

 

Marvel tornasor

 

 

eow.jpg

 

Világvége

 

Címkék

007 (14) 10/10 (24) 2/10 (2) 2012 (1) 3/10 (1) 300 (1) 3D (89) 4/10 (1) 48 fps (5) 4k (40) 5/10 (10) 6/10 (18) 7/10 (33) 8/10 (52) 8k (5) 9/10 (41) Acélember (14) Ajánló (416) Aliens (16) Aljas nyolcas (2) Amerikai História X (1) Amerikai Nindzsa (4) Amerika Kapitány (4) Armageddon (1) Arrow video (17) Assassins Creed (10) Az Éhezők Viadala (11) Az emlékmás (8) Az Ezüst-tó kincse (1) A Föld után (1) A Gyűrűk Ura (4) A Hangya (10) A Hobbit (18) A Holló (1) A holnap határa (3) A remény rabjai (1) A Sötét Lovag (19) A Visszatérő (2) Bad Boys (5) Baraka (3) Batman (18) Battlefield (3) Bejelentés (12) bemutató (1) Bemutató (43) Beowulf (2) Bioshock Infinite (3) Blade Runner (4) Blu-ray (484) Bosszúállók (44) Bővített/rendezői (20) Budget (31) Call of Duty (4) Carpenter (8) Clive Barker (5) Colonial Marines (4) Crysis (14) Csatahajó (3) Dan Brown (7) Dark Souls (5) DC (23) Deadpool (4) Dead Island (5) Dead Nation (1) Dead Space (7) Deep Impact (1) Dexter (1) Die Hard (3) Digi-book (15) digipak (5) Disney (16) District 9 (5) Django (4) DLC (3) Doctor Strange (7) Doom (7) Dredd (5) Duke Nukem (1) Dűne (2) Elrabolva (5) Elysium (4) Európa-rejtély (1) Everest (1) évértékelő (7) Evil Dead (6) FAC (2) Fallout (2) Far Cry (8) Feláldozhatók (7) Feledés (6) G.I. Joe (2) Game of Thrones (16) Godzilla (1) Grand Theft Auto 5. (3) Gravitáció (6) Gru (2) Guardians of the galaxy (12) Gyűjtői változat (16) Halálos Iramban (3) Harcosok klubja (1) Hardware (8) Harry Potter (4) Hasbro (16) hazai (10) Hegylakó (1) Hellraiser (3) High Frame Rate (7) Holnapután (1) Horror (51) id4 (6) II. világháború (12) Import (155) Infamous (1) Interstellar (3) James Bond (16) Jurassic (6) kicsomagolás (54) Killzone (1) Kill Bill (2) Kincs ami nincs (3) Kingsman (6) King Kong (3) koncert (5) kvadrológia (19) Mad Max (7) Marvel (94) Mátrix (4) Megjelenés (145) Mélység titka (2) Mentőexpedíció (8) mese (10) Metal Gear Solid (1) Middle-earth collection (1) Minyonok (1) Mortal Kombat (6) Mozi (72) Naughty dog (5) New York Bandái (2) Noé (2) Oblivion (6) Öngyilkos osztag (2) Oscar díj (26) Oscar jelölés (15) Óz (2) Painkiller (2) Péntek 13 (6) Pókember (25) Pompeii (5) Poseidon (2) Predator (2) Prometheus (8) Ps3 (91) Ps4 (36) Ps4 Pro (1) Psycho (1) Remaster (86) Resident Evil (6) Riptide (3) Risen 2 - Dark Waters (2) Robotzsaru (5) Rob Roy (1) Samsara (2) Saul fia (4) Shadow Warrior (2) Shrek (1) Sin City (3) Sissi (2) Skyfall (7) sorozat (31) Spartacus (3) Spectre (7) Spekuláció (26) Splatterhouse (1) Star Trek (9) Star Wars (32) Steelbook (190) Stephen King (6) Studio Canal (3) Superman (12) Szellemirtók (3) Tarantino (8) Tech (25) Terminator (13) Teszt (212) the last knight (1) The Last of Us (3) The Walking Dead (3) Tombstone (2) Tomb Raider (2) Toplista (8) Top Gun (2) Törésvonal (3) Total Recall (7) Transformers (13) trilógia (46) Trója (1) Trónok Harca (16) Tűzgyűrű (7) UHD (5) Uncharted (3) Underworld (2) Vadászpilóták (1) Van Damme (2) Vasember (19) Végső visszaszámlálás (1) Vélemény (45) Világok Harca (1) Warcraft (1) Watchmen (2) western (21) Westworld (7) X-men (36)

Ps3 teszt: Alma alma, nagy (piros) alma BUMMM, Crysis 2

2011.11.25. 12:06 Valkyr81

crysis-2-walkthrough-artwork.jpg

.

New York, New York... Hatalmas, számtalanszor megjelenitett/megénekelt/Roland Emmerich által lerombolt :o)/stb. igazi lüktető világváros. Az ember ámul és bámul ameddig a szem ellát, megfájdul a nyaka ahogy felfelé néz, csodálja a tarka forgatagot, ledöbben a monumentalizmuson. Srácok/Lányok, legalább egyszer menjetek el mindenképp és nézzétek meg! Ezt tenné minden Földre látogató idegen is, hiszen megint megérkeztek és tuti hogy nem egy hot-dogot akarnak elcsócsálni a Central Parkban.

Ha létezik számomra következetes és profi szoftverfejlesztő cég akkor az a Bethesda mellett (bár ők is hajlamosak s*gget csinálni a szájukból a nagyzási hóbort jegyében, lásd itt: http://iddqd.blog.hu/2011/08/06/a_bethesda_megkergult) akkor az nem más mint a Crytek. A német cég 1999ben alakult és a mai napra már igen komoly méreteket öltött többek között a hazánkban nyitott részlegével is. Az első és egyben rögtön sikert is hozó fejlesztésük 2004ben a Far Cry volt ami kellemesen megbolygatta az akkori játékpiacot. Szép nagy bejárható trópusi csodaszép területek, használható járművek, asszem mindannyiunknak leesett anno az álla, a Crytek tehát már akkor is egész magasra tette a lécet (meg a gépigényt is :o)). Mielőtt kérdeznétek, a Far Cry 2 nem az ő művük, az Ubisoft fejlesztette a folytatást ami sajnos nem vitte tovább az előd nimbuszát (e.g. suxxx). Egyenesági gyermnek lett tehát a 2007-ben megjelent Crysis ami méltán kiérdemelte az erőforrás-zabálás aranyérmét, ugyanis még 4 év elteltével is meg tudja izzasztani a vadiúj vasakat is ha maxon akarjuk tolni (bréking: jön a konzol változat is, info errefelé: http://www.gametrailers.com/video/console-launch-crysis/721743, várjuk szeretettel). Cserébe viszont kaptunk brutálisan realisztikus grafikát és egész jó sztorit, itt kezdődik egyébként az idegenekkel való találkozás története is. A siker és a hardverboltok megrohamozása itt sem maradt el, ennek nyomán tehát elkezdődött a trilógia (!) második részének a fejlesztése is. Menet közben aztán jöttek mindenféle videók és screenshotok amiből arra lehetett következtetni hogy a folytatás is az első részből megismert szigeten fog játszódni, robbant aztán az atom 2010 elején: New York lesz a helyszin. Vérbeli Crysis és New York rajongóként ekkor kezdtem el igazán ficeregni, alieneket gyilkolni a Wall Streeten (lett)? A Brooklyn-hidon (nem lett)? A Chrysler vagy akár az Empire State Buildingen (nem lett)? Whoááááááá....Ez kell nekem. Vártam is a megjelenést mint a Messiást, sajnos az 2010 Karácsonyáról 2011 márciusra tolódott, de tűkön ülve kivártam az új dátumot és már a megjelenés napján bepöccintettem a masinába a kék korongot.

 

A JÁTÉK

crysis_2__wallpapers-t2.jpg.

Volt aztán marketing arról hogy mi minden lesz majd az új résszel, volt itt szöveg hihetetlen sztoriról, nagy és hitelesen kialakitott bejárható területekről, szerepjáték elemekről, többféle harcászati stilusról és intelligens ellenfelekről, lássuk ezeket pontról pontra:

A SZTORI: Nos a hihetetlen történet kimerül abban hogy A-ból B-be megyünk és közben néhány gazfickó/alien megpróbál ebben megakadályozni minket. Bravóó, igazi második részként tehát van valamilyen összeköttetése az előzményekkel (ahol ugye Nomad nevű hősünk veszi fel a kesztyűt egy trópusi szigeten) aztán visz tovább valamilyen sztorit egy bárgyú befejezéssel/megoldással/mifranccal. 2023-ban járunk, 3 évvel az első rész történései után. Alcatraz közlegény a Nautilus tengeralattjárón közelit Nemo kapitány... ööööö többedmagával hogy segitséget nyújtson egy halálos virus sújtotta New York City-ben. Hatalmas robbanás rázza meg a hajót, az süllyedésnek indul, mielőtt hősünk sikeresen partra kászálódna egy arra tévedő alien járőr le is vadássza. Mák hogy arrafelé eszi a fene már jól ismert Prophet barátunkat aki segitségképpen barátunkra húzza nanoöltönyét. Őmaga sajnos már megfertőződött, de a fájdalmas halál helyett inkább az öngyilkosságot válassza. Itt kapcsolódunk be a játékba, innen veszi tehát kezdetét a New York road movie. Mondom ezt azt azért mert a játék -a mai trendeknek megfelelően- kissé filmszerű lett, igy vannak klisék, fordulatok, intrikák/cselszövés/világuralmi tervek. Ezekkel aztán nem is volna nagy gond de igazán semmin nem változtatnak, ugyanolyan lapos marad tőlük a sztori, a lezárás meg háááááát (nem lövöm le, toljátok végig a stuffot). Szal én nem tudom mire verte  a marketing a nyálát (irót fogadtak fel meg blabla), de ebből most nem sikerült jót kidomboritani. Ide jön tehát egy feka pont.

NAGY ÉS HITELES BEJÁRHATÓ TERÜLETEK: No ez a sztorinál jobban érdekelt. Az első részt követően ugyanis azt vártam hogy marad a már ott megszokott horizontális szabadság (pl több utcányi/háztömbnyi terület) amit aztán jól megfejelnek vertikálissal (fölmenni több emeletet, több szinten akciózni). Nos az eredmény: horizontálisból visszavettek, vertikális meg lett, csak so-so módon.Egy egy nagyobb nyilt területen vagy utcán zajlik az akció, párszor lehet az épületekben mászkálni le-föl, vissza nem lehet menni a már bejárt területekre, nagyjából ennyi. Nem valósult meg tehát az amiről álmodtam, hogy egyszerre nagyobb szeletet láthassak New York utcáiból, elkenődtem picit (azok a fránya elvárások :)), látszatszabadság lett belőle...Ami pedig a hitelességet illeti, az kérem szépen viszont egész jól sikerült. Számtalan olyan helyszint látogathatunk meg ami egy az egyben úgy néz ki mint a valóságban. Ilyen pl. a Battery Park, a Wall Street, a Trinity Church, a Flatiron Building, a Grand Central, a Times Square, stb, a lélegzetem elállt. Aztán van néhány ziccer ami kimaradt: a már emlitett Empire State és Chrysler Building, Madison Square Garden, Metropolitain múzeum, hogy csak a legfontosabbakat emlitsem (kis telhetetlen vagyok). Ezen túl pedig találkoztam térképészeti anomáliákkal, nem találtam a Brooklyn hidat pl. No mindegy... Részben tehát hozta az elvárásokat ez a rész (plusz még a megannyi bolt, aluljáró, csatorna, stb), de a nagy áttörés még várat magára.

3119ab9222147c103b8f9954d862855c.jpg

HARCÁSZAT ÉS SZEREPJÁTÉK: Az első rész tagadhatatlanul nagy újitása volt a Nano ruha. A választható képességeket kombinálva kidolgozhattuk saját stilusunkat kezdve a törtető tanktól egészen a rejtőzködő John Rambo-ig :). Ezt viszi tovább a második rész is és még meg is fejelték a rucit néhány plusz extrával. Lett egy jól használható taktikai computer ami megmutatja a majdani csatatér összes tudnivalóját (ellenfelek, lőszer, rejtőzködési hely), kellemes egy darab lett. Módosultak kicsit a nanoruha képességei is, lehet kérem fejleszteni őket a halott idegenek által hátrahagyott vér/DNS/vizelet mintákból. Itt ki is fújt a szerepjáték elem, jó kis fejlesztés de itt is nagyobb volt a promóduma. Aztán itt vannak a fegyverek, van bökőnk, pisztolyunk, automata skulónk, rakétánk, stb. Sok új itt sincs, de tetszik az állványról leakasztható ágyú amivel aztán aprithatunk rendesen. Ez a rész igy egész kellemes lett.

INTELLIGENS ELLENFELEK: Jó nanoruhához és fegyverekhez pedig kell jófajta ellenfél. Két fajtával fogunk találkozni: Zsoldosok és alienek. Néha megapritják egymást de inkább ránk fáj a foguk. Közös ismertetőjegyük hogy bénák (és büdösek :)), nem taktikáznak. Azaz a zsoldosok még inkább az alienek meg egyáltalán nem, igazándiból azzal gyűlhet meg a bajunk ha sokan vannak. Tapasztaltabb gamereknek igy ajánlom a nehezebb fokozatokat, úgy talán lesz kihivás a dologban. Az AI tehát eléggé harmatos lett, újabb feka pont.

Vegyesek az érzelmek a játékélménnyel kapcsolatban, igazándiból sok fejlődés nem történt, sőt néhány esetben visszalépés lett a vége. Ami mégis elviszi a hátán a játékélményt az nem más mint a különleges helyszin és a fejlesztett nanoruha. Marad igy egy jó erős közepes, 6/10.

Crysis2-screen3.jpg 

A GRAFIKA

Talán eddig a kétségbeesés jeleit mutathattam a Crysis 2vel kapcsolatban, de most értünk el a ahhoz a részhez ahol helyrerántom a játék nimbuszát. A grafika csodálatos, non plusz ultra, tökéletes, csak hozsannázni tudok azon amit láttam. A harmadik Cryengine-t a szakik a végletekig csiszolták, pompásan jelenit meg mindent, látnotok kell!!!! A Ps3 porttól féltem ugyan egy kicsit, de minden szorongásom elpárolgott amikor megláttam az eredményt. 720p tömény tökéj. Az egyik legszebb játék a Ps3 piacon (Battlefield 3 még hátravan). Csillagos ötös, 10/10.

 

A HANG

A zene megkomponálásához nem mást kértek fel mint Hans Zimmert aki pl. a Gladiátor zenéje mellett megannyiszor bizonyitotta tehetségét. A főcimzene dinamikus és nyomasztó, az akcióbetétek pedig kellően pörgősek és tökéletesen illeszkednek a játékhoz, igazi filmszerű élményt varázsolnak körénk. A hanghatások, zörejek, beszédek mind-mind szépen és tisztán szólnak, a DTS effektek pedig igazi térélményt hoznak nappalinkba. Itt is profi munka érhető tetten, 9/10.

 

ÖSSZEGZÉS

Nagyon-nagyon vártam és kicsit csalódtam benne. Ellentmondásokkal teli játék, egyszerre tartalmaz bámulatos újitásokat és érthetetlen bakikat. Aki szerette az első részt annak mindenképp kötelező, aki pedig egy csodaszép modern játékot akar megtekinteni az szintén ne hagyja ki. Végső osztályzat, 7/10.

 

Következő áldozat: Splatterhouse, addig is jó játékot kivánok nektek!

 

Forrás: www.wikipedia.org, iddqd.blog.hu, www.gametrailers.com

Szólj hozzá!

Címkék: Teszt Ps3 Crysis

A bejegyzés trackback címe:

https://blugeek.blog.hu/api/trackback/id/tr583366121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása