.
Szati már részletesen kivesézte hogy milyen hardware lesz a Ps4 dobozában, viszont viszonylag kevés szó esett a szoftvertámogatásról. A PC alapú platformot szintén megemlítette a blogtollnok kolléga (gondolom Linux lesz a felület, a Windows kicsit vicces lenne :D), de nyilván kell egy grafikus felület is amin a kedves fejlesztők elkezdhetnek garázdálkodni.
Az Epic mondhatni igazi aranytojást tojó kotlóstyúkot teremtett az UDK (Unreal Development Kit) programcsomaggal, a felhasználóbarát felület és baráti licenc kondícióknak hála (csak akkor kell díjat fizetned ha eléred az 50.000 USD bevételt a fejlesztett progiból) vírusként elszaporodott az alkalmazás, és a kreatív alkotóknak hála jó egynéhány játék született belőle. Mert minek vesződni egy saját engine-nel, itt van készen a cucc, nagyon jól kezelhető, tök jól fest a nagy képernyőn és nem mellesleg Ps3-ra is optimalizált (sőt még okostelóra is lehet fejleszteni).
Persze a programkörnyezetet állandóan fejleszteni kell hogy megfeleljen a mindenkori tech trendeknek, szóval az Epic is lépett ezügyben. A nagy csinnadrattával egybekötött Ps4 bejelentést követően szinte azonnal érkezett hír hogy készen áll az új generációs engine, ami szokatlan módon U4 kódnévre hallgat :). Természetesen lehetne napestig sorolni a technikai jellemzőket, de a 4k támogatás/több poligon/több effekt/mindenből több elv itt is érvényesülni fog, nyilván igazodva az új hardware lehetőségeihez. De nem is szaporítom tovább a szót, íme két videó demonstrációként, természetesen az ütős marketing után várjuk a lényegi játékterveket is:
(Ez még egy jó féléves videó...)
.
(...ez pedig a friss folytatás)