Galéria

images.png

 

Marvel tornasor

 

 

eow.jpg

 

Világvége

 

Címkék

007 (14) 10/10 (24) 2/10 (2) 2012 (1) 3/10 (1) 300 (1) 3D (89) 4/10 (1) 48 fps (5) 4k (40) 5/10 (10) 6/10 (18) 7/10 (33) 8/10 (52) 8k (5) 9/10 (41) Acélember (14) Ajánló (416) Aliens (16) Aljas nyolcas (2) Amerikai História X (1) Amerikai Nindzsa (4) Amerika Kapitány (4) Armageddon (1) Arrow video (17) Assassins Creed (10) Az Éhezők Viadala (11) Az emlékmás (8) Az Ezüst-tó kincse (1) A Föld után (1) A Gyűrűk Ura (4) A Hangya (10) A Hobbit (18) A Holló (1) A holnap határa (3) A remény rabjai (1) A Sötét Lovag (19) A Visszatérő (2) Bad Boys (5) Baraka (3) Batman (18) Battlefield (3) Bejelentés (12) bemutató (1) Bemutató (43) Beowulf (2) Bioshock Infinite (3) Blade Runner (4) Blu-ray (484) Bosszúállók (44) Bővített/rendezői (20) Budget (31) Call of Duty (4) Carpenter (8) Clive Barker (5) Colonial Marines (4) Crysis (14) Csatahajó (3) Dan Brown (7) Dark Souls (5) DC (23) Deadpool (4) Dead Island (5) Dead Nation (1) Dead Space (7) Deep Impact (1) Dexter (1) Die Hard (3) Digi-book (15) digipak (5) Disney (16) District 9 (5) Django (4) DLC (3) Doctor Strange (7) Doom (7) Dredd (5) Duke Nukem (1) Dűne (2) Elrabolva (5) Elysium (4) Európa-rejtély (1) Everest (1) évértékelő (7) Evil Dead (6) FAC (2) Fallout (2) Far Cry (8) Feláldozhatók (7) Feledés (6) G.I. Joe (2) Game of Thrones (16) Godzilla (1) Grand Theft Auto 5. (3) Gravitáció (6) Gru (2) Guardians of the galaxy (12) Gyűjtői változat (16) Halálos Iramban (3) Harcosok klubja (1) Hardware (8) Harry Potter (4) Hasbro (16) hazai (10) Hegylakó (1) Hellraiser (3) High Frame Rate (7) Holnapután (1) Horror (51) id4 (6) II. világháború (12) Import (155) Infamous (1) Interstellar (3) James Bond (16) Jurassic (6) kicsomagolás (54) Killzone (1) Kill Bill (2) Kincs ami nincs (3) Kingsman (6) King Kong (3) koncert (5) kvadrológia (19) Mad Max (7) Marvel (94) Mátrix (4) Megjelenés (145) Mélység titka (2) Mentőexpedíció (8) mese (10) Metal Gear Solid (1) Middle-earth collection (1) Minyonok (1) Mortal Kombat (6) Mozi (72) Naughty dog (5) New York Bandái (2) Noé (2) Oblivion (6) Öngyilkos osztag (2) Oscar díj (26) Oscar jelölés (15) Óz (2) Painkiller (2) Péntek 13 (6) Pókember (25) Pompeii (5) Poseidon (2) Predator (2) Prometheus (8) Ps3 (91) Ps4 (36) Ps4 Pro (1) Psycho (1) Remaster (86) Resident Evil (6) Riptide (3) Risen 2 - Dark Waters (2) Robotzsaru (5) Rob Roy (1) Samsara (2) Saul fia (4) Shadow Warrior (2) Shrek (1) Sin City (3) Sissi (2) Skyfall (7) sorozat (31) Spartacus (3) Spectre (7) Spekuláció (26) Splatterhouse (1) Star Trek (9) Star Wars (32) Steelbook (190) Stephen King (6) Studio Canal (3) Superman (12) Szellemirtók (3) Tarantino (8) Tech (25) Terminator (13) Teszt (212) the last knight (1) The Last of Us (3) The Walking Dead (3) Tombstone (2) Tomb Raider (2) Toplista (8) Top Gun (2) Törésvonal (3) Total Recall (7) Transformers (13) trilógia (46) Trója (1) Trónok Harca (16) Tűzgyűrű (7) UHD (5) Uncharted (3) Underworld (2) Vadászpilóták (1) Van Damme (2) Vasember (19) Végső visszaszámlálás (1) Vélemény (45) Világok Harca (1) Warcraft (1) Watchmen (2) western (21) Westworld (7) X-men (36)

Ps4 teszt: Assassin’s Creed IV Black Flag

2014.07.09. 19:08 Szativolution

Van, hogy hiába nézünk egy régóta várt filmet, kaparintunk kezeink közé egy hőn áhított játékot, valahogy és valamiért nem működik a szórakoztató faktor, nem varázsol el a hangulat. Látjuk, értjük és elismerjük az adott mű pozitívumait, még sem köt le minket, és ha nem kapcsolunk át hamar, akár egy teljesen rossz élményben lehet részünk. Ha szerencsések vagyunk, hónapok, akár évek elteltével ismét kezünk ügyébe kerül az említett médium, és ha kísérletező kedvünk fellobban, újabb próbát teszünk vele. Na, és olykor pont ez a „második megtekintés” hozza el a kívánt hatást, amikor valahogy minden összejön és mosolyogva tápászkodunk fel a fotelból. Így voltam anno a mára igencsak megszeretett Vasember mozival, és ez annak az oka, amiért több mint fél évvel a megjelenés után írok tesztet az Assassin’s Creed negyedik részéről, a Black Flagről.

Pedig, ha rendszeresen látogatjátok az oldalt, akkor tudhatjátok, hogy nem, hogy nem vártam az újabb asszaszin kalandot, sőt, egyenesen köptem rá. Nos, az alap szemléletem még mindig nem változott és tartom magam ahhoz, hogy ez nem AC, de ezen így az elején tegyük is túl magunkat és hagyjuk, hogy elvarázsoljon a karibi szigetek mesés világa.


A SZTORI

Jelen: Desmond története véget ért az előző részben, így azt a szálat egyértelműen nem folytathatták, úgyhogy egy teljesen újat találtak ki. Lelkes újoncok vagyunk az Abstergo cégnél, akik már nem hogy illegálisan kutakodnak emlékek között, hanem komplett szórakoztató ipari céggé nőtték ki magukat. Legalábbis egyik ilyen részlegükhöz csatlakozunk, ahol az a munkánk, hogy kövessük végig egy Edward Kenway (ez a név mintha ismerős lenne…) nevű kalóz életét, majd ezen adatokat lementve egy interaktív vidámparkká konvertálva tárjuk a nagyérdemű elé. Persze, azért még mindig vannak sötét titkok, meg kémkedések, de amikor nagy ritkán a jelenben kell sétálgatnunk az irodában, olyan, mint ha egy igazi játékfejlesztő stúdió falain belül tennénk ezt. Jópofa, hogy erre tudatosan építenek, többek között azzal, hogy a játék töltésénél az Ubisoft után az Abstergo logója is feltűnik. Jópofa ötlet, amolyan mentőöv, de teljes folytatásnak azért kevés a jelenkori szál.

Múlt: Szóval Edward Kenway a hírhedt kalóz, Fekete Szakáll nagy cimborája, akiből később asszaszin válik. Megoszlanak a vélemények az új karakter közkedveltségét illetően. Valakinek bejön, hogy a karaktert majd végig csak a pénz hajtja, a cél, hogy minél gazdagabban térjen vissza szeretett, de hátra hagyott szerelméhez. Valaki szerint, meg az egész hozzáállás nem méltó egy igaz asszaszinhoz. Én sem rajongtam túlzottan a karakterért, de egész jól vázolták motivációit és a végére elért személyiségfejlődés is rendben volt. Persze megjelennek az időhúzó szálak meg árulások, de ez már csak egy ilyen biznisz. Én úgy összegezném, hogy van történet, de nem zavar sok vizet.

6/10

A JÁTÉK

Még szerencse, hogy ebben a játékban nem is ez a lényeg. Olyan érzésem van, mint a Transformers filmeknél. A stúdió, esetünkben a fejlesztő cég kezd rájönni, hogy mi érdekli a tisztelt publikumot és igyekeznek minden mellékes hozzávalót (történet, karakterek) csupán őrlángon hagyni. Aztán jöhet, amiért döglik a nép. A robotonál ilyen a teljes pusztítás. A Black Flag-ben ilyen a parkour szaladgálás, a hajózás és a felfedezés élménye. Próbálják pár mondattal elintézni az egyes mellékküldetések okát, de senkit nem fog ez érdekelni. A lényeg a kivitelezésen van, ugyanis az Ubisoftnak sikerült valahogy úgy összerakni a eme játékot, hogy egyszerűen letehetetlen legyen és felébredjen bennünk a ”csak még ezt megcsinálom lefekvés előtt” érzés.

Megpróbálom vázolni a játék felépítését, és egyben megmagyarázni a fentebb írtakat:
Van egy hajónk, a Jackdaw vagy Csóka, melynek segítségével foszthatjuk ki a többi ladikot. Hogy elég erős legyen a hajó szerkezete és még pusztítóbb a több tucatnyi különböző ágyú, egyre több nyersanyagra van szükség. Amiket vagy a kalózkodásból tudjuk beszerezni, vagy a városokban megtalálható raktárak kifosztásával. A kalózkodás eleinte nehéz lehet, ügyünk megkönnyítésére hasznos ha ”kimaxoljuk” a hajót, ehhez viszont Elit tervrajzokra lesz szükségünk, amiket eldugott kincses ládákban találhatunk meg. Ezek lokációit feljegyezték pár trükkös térképre, melyeket az egyes városokban, szigeteken találhatunk meg. Tehát akkor már kikötünk egy városnál, ahol -ha már arra járunk- kirámoljuk az említett raktárakat, elvégezzük a bérgyilkos küldetéseket is. Bár hasznos lenne felturbózni karakterünket is, úgyhogy vadásznunk is kellene, mert a megnyúzott állatok hasznos alkotóelemei a páncéloknak, pisztolytáskáknak. Sőt, ha szeretnénk extra védelmet (nem lövök le minden poént), akkor érdemes felkutatni az összes maja szobrot és összegyűjteni minden kulcsot. Hogy ne fussunk folyton ellenséges hajókba, érdemes magunkévá tenni a térképen található összes erődöt. Emellett találhatunk helyszíneket, ahol a víz alá merülve még több kincsre lelhetünk, de vadászhatunk cápákra és bálnákra is. Ezek ugye jók az upgrade-hez, de eladhatjuk ezeket jó pénzért. Mert abból nem lesz valami sok, szóval gazdlkodnunk kell és betartani egy magunkban vázolt fontossági sorrendet.
Kicsit soknak tűnik igaz? Szerencsére a játék folyamatosan vezet be minket az egyre több egymásra épülő tevékenységekbe, melyekkel elüthetjük a kalóz lét amúgy sem unalmas vasárnap délutánjait.

Ez az, ami képes volt engem bevonzani. Kipróbáltam a játékot a megjelenés napján, de nem merültem el benne annyira, hogy ezt a rendszert átlássam. Ám most, odafigyelve, pár nap után már otthonosan mozogtam a Black Flag világában, tudtam mi miért fontos, milyen nyersanyagra van szükségem, ehhez milyen hajókra vadásszak, milyen fegyvert akarjak megnyitni és milyen missziókra küldjem a saját flottámat. Ez az, amiben remekel a játék. Úgy képes magába szippantani, hogy azt te észre sem veszed.

Pedig emellett vannak hibái, bőven. Katasztrofális az egy akciógombos irányítás, mellyel az utcán szaladva, ha egy picit is más felé nézünk, azonnal felszaladunk egy fára és elveszítjük üldözöttünket. Jól néz ki, hogy az egész legénységünk velünk küzd a megtámadott hajó fedélzetén, de pont emiatt képtelenség normálisan harcolni, mindenki mindenkibe beleakad, mindenki megtámad mindenkit, komolyan borzalom. Hiába volt ugyanez a rendszer a harmadik részben, ott nem bénáztam ennyiszer. Vagy csak kevesebb volta lehetőség rá. Hiába jó egy játék, egy küldetés, ha képtelen vagy véghezvinni az irányítás gyermekbetegségei miatt.

Másik fájó pont a főszál küldetései. Visszatértünk a legelső rész monotonitásához. Nem viccelek, de a feladatok 90%-a úgy zajlik, hogy menj el egy baráthoz, aki megmondja kit kell követnünk. Aztán a célpontunk találkozik egy cimbijével, tehát még közelebbről kell követnünk őket, mert most már ki is kellene hallgatni miről sutyorognak. Ha ez megvan, akkor valamelyiket tegyük már el láb alól. Ennyi, ez ismétlődik majdnem mindig, kicsit más körítéssel, minimális változtatásokkal. Ha valaki most ugrana neki a játéknak, fogadjon meg egy tanácsot: Ne darálja le a főszálat. Hagyja, hogy bevonzza a világ, merüljön el benne és néha haladjon a sztorival. Úgy élmény lesz.

8/10

A GRAFIKA

Kemény dió lehet lemodellezni egy ekkora világot. Nem egy ”nagy” világról beszélünk, hanem egy gigásziról. Hatalmas a térkép, soha nem láttam még ehhez hasonlót. Tele változatos szigetekkel, mindenhol lesz valami egyéni kis apróság, amitől picit más lesz, mint az előző. A városok is árasztják a nagybetűs hangulatot. Ebben remekel igazán az Ubisoft. Az éra megteremtésében. Bukdácsolhat az animáció, a karakterek kidolgozása (nem túl szépek, na), de ha valamire, hát a környező, autentikus világra nem lehet panasz.
Nextgennek semmiképp nem mondanám. Egy patch-nek köszönhetően ugyan már van 1080p felbontásunk, de azon túl maximum csak élesebb a kép, szebb a tenger és mozognak a növények, ha elbújunk bennük. A Black Flag-nek inkább a nagysága elismerésre méltó, mintsem a szépsége.

8/10

A HANG

A sorozat eddigi részeiben sem volt nagy hasra esés a zene, amikor kellett szomorú volt, amikor harcoltunk, akkor pörgött. Most sincs ez másképp, aláfestő zeneként teszi a dolgát, de sokszor percekig csak a hullámokat halljuk. Vagy a legénységünk kalóz nótáit. Ez mondjuk jópofa és opcionálisan kikapcsolható, de meg van a hangulata a „Baj van a részeg tengerésszel…”-nek egy vihar közepén!  

6/10

ÖSSZEGZÉS
Elismerem, hogy van a játékban spiritusz és tartalmas szórakozás elé néz, aki beruház rá. A gond az, hogy mindannak, ami pozitív benne, semmi köze az Assassin’s Creed sorozathoz és minden, ami unalmas és rossz, az a sorozat velejárója. Ez azt bizonyítja, hogy sürgős és elemi változtatásra van szüksége a szériának, ha a csúcson kíván maradni, mert ezt így legközelebb már kevés lesz, főleg az új generációban. Meglátjuk képes lesz-e erre az Unity. Az eddigi prezentációk alapján nem nagyon, de tavaly ilyenkor leírtam a Black Flag-et is, holott igenis jó játék lett. Tanultam hibámból, nem ítélkezem elhamarkodottan, csupán csöndben figyelem az eseményeket…

…egy templom tetején, csuklyámat arcomba húzva, rejtett pengémmel tettre készen.

7/10

Szólj hozzá!

Címkék: 7/10 Teszt Assassins Creed Ps4

A bejegyzés trackback címe:

https://blugeek.blog.hu/api/trackback/id/tr86494087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása