Galéria

images.png

 

Marvel tornasor

 

 

eow.jpg

 

Világvége

 

Címkék

007 (14) 10/10 (24) 2/10 (2) 2012 (1) 3/10 (1) 300 (1) 3D (89) 4/10 (1) 48 fps (5) 4k (40) 5/10 (10) 6/10 (18) 7/10 (33) 8/10 (52) 8k (5) 9/10 (41) Acélember (14) Ajánló (416) Aliens (16) Aljas nyolcas (2) Amerikai História X (1) Amerikai Nindzsa (4) Amerika Kapitány (4) Armageddon (1) Arrow video (17) Assassins Creed (10) Az Éhezők Viadala (11) Az emlékmás (8) Az Ezüst-tó kincse (1) A Föld után (1) A Gyűrűk Ura (4) A Hangya (10) A Hobbit (18) A Holló (1) A holnap határa (3) A remény rabjai (1) A Sötét Lovag (19) A Visszatérő (2) Bad Boys (5) Baraka (3) Batman (18) Battlefield (3) Bejelentés (12) bemutató (1) Bemutató (43) Beowulf (2) Bioshock Infinite (3) Blade Runner (4) Blu-ray (484) Bosszúállók (44) Bővített/rendezői (20) Budget (31) Call of Duty (4) Carpenter (8) Clive Barker (5) Colonial Marines (4) Crysis (14) Csatahajó (3) Dan Brown (7) Dark Souls (5) DC (23) Deadpool (4) Dead Island (5) Dead Nation (1) Dead Space (7) Deep Impact (1) Dexter (1) Die Hard (3) Digi-book (15) digipak (5) Disney (16) District 9 (5) Django (4) DLC (3) Doctor Strange (7) Doom (7) Dredd (5) Duke Nukem (1) Dűne (2) Elrabolva (5) Elysium (4) Európa-rejtély (1) Everest (1) évértékelő (7) Evil Dead (6) FAC (2) Fallout (2) Far Cry (8) Feláldozhatók (7) Feledés (6) G.I. Joe (2) Game of Thrones (16) Godzilla (1) Grand Theft Auto 5. (3) Gravitáció (6) Gru (2) Guardians of the galaxy (12) Gyűjtői változat (16) Halálos Iramban (3) Harcosok klubja (1) Hardware (8) Harry Potter (4) Hasbro (16) hazai (10) Hegylakó (1) Hellraiser (3) High Frame Rate (7) Holnapután (1) Horror (51) id4 (6) II. világháború (12) Import (155) Infamous (1) Interstellar (3) James Bond (16) Jurassic (6) kicsomagolás (54) Killzone (1) Kill Bill (2) Kincs ami nincs (3) Kingsman (6) King Kong (3) koncert (5) kvadrológia (19) Mad Max (7) Marvel (94) Mátrix (4) Megjelenés (145) Mélység titka (2) Mentőexpedíció (8) mese (10) Metal Gear Solid (1) Middle-earth collection (1) Minyonok (1) Mortal Kombat (6) Mozi (72) Naughty dog (5) New York Bandái (2) Noé (2) Oblivion (6) Öngyilkos osztag (2) Oscar díj (26) Oscar jelölés (15) Óz (2) Painkiller (2) Péntek 13 (6) Pókember (25) Pompeii (5) Poseidon (2) Predator (2) Prometheus (8) Ps3 (91) Ps4 (36) Ps4 Pro (1) Psycho (1) Remaster (86) Resident Evil (6) Riptide (3) Risen 2 - Dark Waters (2) Robotzsaru (5) Rob Roy (1) Samsara (2) Saul fia (4) Shadow Warrior (2) Shrek (1) Sin City (3) Sissi (2) Skyfall (7) sorozat (31) Spartacus (3) Spectre (7) Spekuláció (26) Splatterhouse (1) Star Trek (9) Star Wars (32) Steelbook (190) Stephen King (6) Studio Canal (3) Superman (12) Szellemirtók (3) Tarantino (8) Tech (25) Terminator (13) Teszt (212) the last knight (1) The Last of Us (3) The Walking Dead (3) Tombstone (2) Tomb Raider (2) Toplista (8) Top Gun (2) Törésvonal (3) Total Recall (7) Transformers (13) trilógia (46) Trója (1) Trónok Harca (16) Tűzgyűrű (7) UHD (5) Uncharted (3) Underworld (2) Vadászpilóták (1) Van Damme (2) Vasember (19) Végső visszaszámlálás (1) Vélemény (45) Világok Harca (1) Warcraft (1) Watchmen (2) western (21) Westworld (7) X-men (36)

Metal Gear Solid Bemutató - 1. rész

2014.09.20. 13:47 Szativolution


 Nem, nem kívánom letesztelni az összes részt, még akkor sem, ha ezeknek csak fele jelent meg kedvenc konzolunkon. Igazából meggyőzni sem szeretnék senkit, hogy mit hagy ki ezekkel a játékokkal, aki meg ismeri, azoknak meg teljesen felesleges értékeit ismét felemlegetni. Mégis megérdemli ez a széria, hogy írjunk róla, hogy bemutassuk. 

Kicsit talán személyesebb hangvétellel, de elmesélem, közel húsz évvel az első rész megjelenése után, hogyan ismerkedtem meg a játékkal és vittem végig a teljes Sony generáción átívelő történetet. Játékmeneti tetőpontok felidézése, dühítő részleteken való bosszankodás, pontszámok és értékelés nélkül.

 Metal Gear. Solid Snake. Big Boss. Shadow Moses. Outher Heaven. FoxDie. CQC. Nevek, helyszínek, kifejezések, melyek rengeteg játékosnak nem csupán kellemes emlékeket ébresztenek, hanem egy teljes asszociációs rendszert képesek beindítani, az ezzel járó érzelmi skála minden csúcspontjával. Egyszerre rémlenek fel pillanatok, mikor dühödten anyáztunk az első Metal Gear elleni harc alatt, vagy mikor könnyeinket nyeltük a 4. rész temetős jelenetén. Mikor suttogva imádkoztunk, hogy ne vegyen minket észre az irányunkba leskelődő őr, vagy mikor meghatódva figyeltük The Boss utolsó képsorait.

 A Metal Gear Solid sorozatot sokan tartják a lopakodós játékok alfájának és omegájának. Érdekes módon, ahogy a fenti bekezdésből is látszik, a címet felidézve nem a játékmenet, a csendben leütött katonák vagy az átlopakodott dzsungel jut eszünkbe, hanem a történet annak karaktereivel és csavarjaival. Na jó, talán egy-két főellenség és annak harca még feldereng, de mikor két hónappal ezelőtt leültem azzal a céllal, hogy én most megismerkedem a szériával, nem hittem volna, hogy egy akciójátékban mélyebb és érdekesebb történet lehet, mint egy hatalmas, eposzi RPG-ben. De így van és ez az egyetlen oka, amiért képes voltam a 4. részben eltúlzott mennyiségű átvezetőket is rajongva végignézni és nem érdekelt, hogy fél órája nem volt kezemben a kontroller. De ne szaladjunk ennyire előre.

 Ciki-nem ciki, hiába vagyok gamer, hiába kutatom a különleges címeket, az MGS-ek kimaradtak az életemből, holott imádom a műfaját, a számtalanszor (most már tudom, feleslegesen és értelmetlenül) hasonlított Splinter Cell sorozatot is végigjátszottam. Gyerekkori barátom nyüstölte még az első részt PSOne-ján, de akkor még messze nem hatott meg és talán a 3. résznél kezdtem el mégis kacsintgatni Snake-el. Évekkel ezelőtt még el is kezdtem a 4. részt, de az első pálya közepén vissza is adtam, valahogy nem talált meg a ”feeling”. És milyen jó, hogy így történt, mint ha valami felsőbb erő akarta volna, hogy érettebben, (és nem elhanyagolhatóan, több angollal) elölről kezdjek bele a Hideo Kojima világába.

 A sorozat előtt természetesen elolvastam az előzmények, a Metal Gear és Metal Gear 2. történetét, mert hiába más a cím és a platform, rendkívül fontos tisztában lenni az ott megismert nevekkel és viszonyokkal a történet szempontjából. Annyit elég tudni, hogy egy Solid Snake nevű katonával kellett behatolnunk egy bázisra, ahol a nagy ellenségünket, Big Bosst kellett végül legyőzni. A folytatás kisebb csiszolásokkal, de nagyjából ezt a vonalat folytatta/ismételte meg. Ám a keleti régión túl nem igazán ismerték eme történetet, így ahelyett, hogy Metal Gear 3-ként jött volna ki az új rész, inkább hozzátoldottak egy Solid-ot és elindítani egy kvázi új szériát, ami az előzmények nélkül is érthető, de az egy-egy múltra utaló megjegyzés többet jelenthet, ha te magad is játszottál az előző részekkel.

 Így történt, hogy beszereztem az első részt és nekiültem a Metal Gear Solidnak. A rákészülés és utánajárás végén ugyan tudtam mire számíthatok, készültem a PS1-es grafikára és játékmenetre, de így is sikerült egyszer dühömben eldobnom a kontrollert.

 A történet szerint a Solid Snake nevű kommandóssal kell beszivárognunk a Shadow Moses szigetén található támaszpontra, ahol meg kéne tudni mi is folyik, valamint kiszabadítani néhány igen fontos foglyot. Egyszerű felvezetés, melyet már harmadszorra tolnak elénk, már ha játszottunk a két Metal Gear résszel. Később viszont rendesen belekavarnak a dolgokba, megismerkedünk az ellenséges csapattal (róluk később) és azok vezetőjéről, Liquidről aki sok egyéb terve mellett meg akarja kapni a legendás harcos, Big Boss testi maradványait (Ő az, akivel az első két Metal Gear-ben megküzdöttünk). Ahogy haladunk előre a sztoriban és iktatjuk ki a tagokat, kerülünk fogságba, kínoz meg minket egy Ocelot nevű revolverhős és úgy merülünk el egyre jobban ebben az egész világban, kezd el érdekelni egyes szereplők sorsa és válik egy-egy küzdelem személyes bosszúvá. Néhány csavar, néhány apróság, melyről elképzelésünk sincs mennyire lesz fontos a későbbiekben. De a lényeg ennyi, happy end, végül csak legyőzünk mindenkit és elsietünk a naplementébe a jónővel. Aki csak végigrohan, az egy jól összerakott sunnyogáson alapuló akciójátékot kap, de akit tényleg érdekel minden részlet, az új és kedvenc univerzuma kapuján lép majd át.


 A lopakodás, mint játékmechanika itt még igen kezdetleges, séta, vagy settenkedés nem is létezik, valamint a fix kameranézet sem könnyíti meg a dolgunkat. Többször azon kaptam magam, hogy a sarokban látható térképet nézve igyekszem előre jutni. Kihívás viszont nem csupán az akkori technikai korlátok miatt létrehozott játékrendszer miatt van, hanem mert a játék semmit nem rág a szádba.
 Ha nem tudsz valahol tovább jutni, kapcsold be a Codecet, a rádiódat és kérdezd ki a háttérből támogató emberek tanácsát. Legtöbbször az ő általuk elejtett fél mondatok adhatnak támpontot a továbbjutást illetően. Magamtól az életben nem jöttem volna rá, hogy ki kell robbantani a falat. Sőt, hogy nem csak pixelvadászatot követően találhatjuk meg a gyenge pontot, de ha nekilapulva kopogunk rajta, más hangot ad a robbantani való helyen. A PS1-ről beszélünk, kérem.
Meg sem merem említeni, hogy a Cyborg Ninjá-val való küzdelem során törnek az üvegek és egy-egy pörgő rúgás vagy kardsuhintás képes felverni a papírlapokat az íróasztalról. PS1, igen.
 Visszatérve a Codecre. Mint már írtam, ezen keresztül beszélhetünk társainkkal, akik manga stílusban megrajzolva láthatóak, de természetesen a beszélgetések le vannak szinkronizálva. Ezek olyan minőségűek lettek, hogy hiába van szó csupán egy ősi kínai bölcseletről, vagy valaki gyerekkoráról, eszünkbe sem jut átugorni ezeket a beszélgetéseket. Akkora mennyiségű háttértartalom van ezekben a párbeszédekben, hogy elképesztő.


 A másik, már-már védjegynek számító szelete a játékoknak, a főellenségek. Mindenképp az egyik legeredetibb bagázst sikerült összeverbuválni az első részre, sokan csak a harmadik rész boss-ait tartják nagyobbra. Mindenkinél egyedi trükkel győzedelmeskedhetünk, valahol a türelmünket teszik próbára, valahol pusztán józan gondolkodásunkat.
 Például mesterlövész puskával kéne célozni, de remegő kezünkkel képtelenek vagyunk célon tartani a fegyvert. Ám mint ha lenne nálunk diazepam, mely lelassítja szívverésünket. Harcolhatunk Cyborg Ninjá-val, de ha van nálunk staff gránát, mely lebénítja az elektromos eszközöket, akkor megkönnyíthetjük életünket. Psycho Mantis képes a gondolatunkban olvasni, így előre tudja minden támadásunkat. De ha kicserélnénk a kontroller bemenetét?
 Olyan megoldások tömkelege, melyek jócskán megelőzik korukat. Már az első részben látni mennyi ambiciózus ötlet van a fejlesztőkben, mely csak arra vár, hogy technikai korlátok nélkül megvalósíthassák azokat.
 Ezeknek a korlátoknak köszönhető az idegtépő részlet, hogy ha nem pixelpontosan ütünk meg valakit, simán mellé megy és már mi kapjuk a sorozatot. Nehéz megszokni a külön gombbal előhívható belső nézetet, de csak így tudunk tüzelni a fegyverekkel, így kénytelenek vagyunk elsajátítani. Ami hasznos is, mert az 5. részig nem is változik számottevően az irányítás.
 Illetve a játék második felében már elkezdtem érezni, hogy az egész játék csak boss harcok sorozata, egyik teremből megyünk a következőbe és mindegyikben találkozunk valakivel. Mivel a lopakodás, a katonák kikerülése, még igen fapados, így végül is érthető miért nem abból kaptunk többet, de így is nagyon érződik, hogy Kojima alárendeli a tiszta játékmenetet a saját elképzeléseivel szemben. (ez később a 4. részben érezhető még rettenetesen)


 Mégis, ha képes vagy megnyílni a játék előtt, elfogadni mikor készült és úgy játszani vele, akkor téged is megnyerhet. Ha szerencsés vagy és már a megjelenéskor végigtoltad, akkor te már csak nevetsz a mai főellenségeken. Főleg, hogy itt mindegyiknek van saját története, képesek vagyunk azonosulni velük és megérteni, mi vezetett odáig, hogy szörnyetegként vagy szimpla gyilkoló gépként álljanak most velünk szembe.
 A történet tökéletesen tükrözi Kojima hollywoodi rajongását. Soha meghalni nem akaró főellenség, teátrális és epikus küzdelmek, filmként megrendezett átvezetők. Az egész játék esszenciája annyira túl lép már most, a videojáték kerületén, hogy visszagondolva sem tudnám behatárolni és ”csak egy game” bélyeggel a polcra rakni. Holott itt még csak a felszínt nyalogatták, még csak halvány elképzelésünk sem volt, mi következik még.

 


 Pedig volt még a tarsolyban bőven és a Playstation 2 beköszöntével végre a legkevesebb megkötéssel tudták prezentálni azt, a Metal Gear Solid 2 – Sons of Liberty személyében. 

A grafika még mai szemmel nézve is ütős lett, Snake mozgáskultúrája egyre finomabb lesz és csak bővül. A játékteret még jobban kihasználhatjuk, elbújhatunk szekrényekben is. A polcokon pihenő italos üvegeket egyenként kilőhetjük, nem pusztán egy textúra az egész. A katonákat már nem pusztán leüthetjük, vagy elkábíthatjuk fegyverünkkel. Egyrészt ha rájuk fogjuk a pisztolyt extra felszereléseket, illetve gyűjthető tárgyakat kaphatunk tőlük. Ha lelövünk valakit, akkor külön kell kilőni az övükön található rádiót is, mert ha nem válaszol, mikor keresik, máris küldik az erősítést. Itt lehet igazán érezni, hogy ki van találva az egész rendszer és talán már az első résznél is megvoltak az ötletek, csak kevés volt hozzá a kis szürke masina.

 A játékban végre játszani is fogunk, több a boss-ok közötti rész, sőt, külön részfeladatokból épül fel a játék, nem csak egy nagy küldetés van. A Codec előhívó gomb ismét ujjunkhoz fog nőni (érdekes, hogy annyira megszerettem az első rész rajzolt karaktereit, hogy azóta sem sikerült megszoknom az animált, 3D-s arcokat) és most is folyamatosan állkapcsunkat fogjuk keresgélni a csavarok miatt. 

 Amikből bőven van. Szerintem a második rész története a sorozat legnehezebbike. Nem feltétlen a megértésre gondolok -bár a vége felé résen kell ám lenni- hanem arra, hogy annyi információval, a múltra és jövőre ható fontos részlettel, kifejezéssel és névvel fogunk találkozni, hogy a Sons of Liberty az egész történetfolyam legfontosabb része. Itt ismerjük meg a Patriótákat, a Les Enfants Terribles projektet és egy un bloc épül nagyobbra és nagyobbra az egész univerzum.

 A játék elején ismét Solid Snake-kel indulunk bevetésre, ahol egy tanker hajón kell utánanéznünk egy újabb metal Gear-nek. Immáron Otaconnal együtt harcolunk a gépszörnyetegek ellen, így már tőle fogunk információkat kapni. Hamarosan meg is érkezünk a hajó magjába, lefotózzuk az új MG-t, amikor megpillantunk egy régi ismerőst, Ocelot-ot, aki az események sodrása közben magáévá teszi az új gear-t és lelép. 

 Csapó, újabb kezdés, egy új helyszín, de ismerős jelenetek. Mint ha az első részt látnánk újrarendezve. Egy újabb bázisra hatolunk be, de kísérteties hasonlósággal, ugyanúgy búvármaszkkal liftezünk felfelé, ám lassan feltűnik, mint ha valaki már járkálna előttünk, sok a már leütött őr és elszedett felszerelés. Aztán lekerül a maszkunk és megpillantjuk a főszereplőnk ábrázatát, aki nem Solid Snake.
 Itt kapcsolódunk be abba a hatalmas, ám annál tudatosabb átverésbe, melyet jól kifundáltak Kojimáék. Hosszú hónapokig láthattuk az első pálya demózását, ám arra senki nem számított, hogy a játék 80 %-ban egy teljesen új és kezdő katonával fogunk játszani. Ő Raiden, avagy Jack, akinek ez az első éles bevetése. Ő vele fogunk harcolni az újabb főellenség sereggel, és ő vele fogunk belebonyolódni a Snake család kálváriájába.
 Miért volt erre szükség, miért kell hanyagolnunk Solid Snake irányítását? Kojima maga árulta el, hogy csak úgy tudta bemutatni Snake profizmusát, morálját, személyiségét, csak úgy tudta közelebb hozni a karaktert, hogy egy másik szereplő szemén keresztül mutatja meg nekünk. Nem tudom, hogyan csinálja, de működik. Sokáig ugyan nem kell hanyagolnunk Snake (vagy Pilskin, ugye) társaságát, de irányítani nem fogjuk többet, mégis látjuk mekkora különbség van Raiden és Snake között és valahogy sokkal jobban átlátjuk az egész történetet kvázi külső szemlélőként.
 Szeretném elkerülni a spoilereket, hátha ezek után fogtok nekiülni, de a csavarok ismét jelen vannak, az utolsó órában egymás után kapunk vagy hármat-négyet, a régi ismerősök újabb tragédiákat élnek át, új ellenségeket gyűlölhetünk meg és a végén Raiden és az ő története legalább olyan közel kerül hozzánk, mint Solid-é az első rész végén.

 Az első részben megismertük és megkedveltük Solid Snake-et. A másodikban egy új hőssel azonosulunk, de közben továbbgyűrűzik Snake története is és mint ahogy említettem már, az egész működik. Lehet, hogy ehhez kellenek a rendkívül túlnyújtott és hosszú, ám végig lekötni képes átvezetők, a történetmesélés, a codec beszélgetések, nem tudom, de Kojimáéknak összejött és elérik, hogy alig várjuk a következő részt.


 Külön jegyezném meg kisebb érdekességként azokat a metaforákat és jeleket, melyekkel tele van tűzdelve a játék. A főszereplő Jack és barátnője neve Rose. Honnan is ismerős? Volt valami nagy hajós film… Vagy Raiden és Snake, mint King Kong és Godzilla. Először csak egy vicces codec beszélgetésen hallunk a két szörnyetegről, de ha kicsit tovább gondoljuk: Raiden, avagy King Kong a saját környezetéből kiszakítva, szerelmét követve harcol az ellenséggel. Snake és Godzilla folyamatosan küzd az emberiségért, habár azok folyamatosan ártanak neki és kihasználják.
Rose többször felemleget egy dátumot Jack-nek, aki persze nem emlékszik mi történt akkor, később viszont kiderül, hogy az első randevújuk napja ez. A valóságban ezen a napon Kojima és felesége randiztak először és Kojima valóban elfelejtette a jeles dátumot, így vezeklésként írta bele a játékba.
De ezek csupán a jéghegy csúcsa, talán ez az a játék, ami megteremtette az Easter Egg játékbeli fogalmát, tucatnyi apró utalás és tovább ételmezési lehetőség van a játékban ezzel is erősítve az első részben érzett videojáték béli határok ledöntögetését.

 A boss harcok, mint már említettem, jobban szét vannak szórva –mondjuk, nincs is belőlük annyi- valahogy még sem lettek számomra annyira emlékezetesek, mint az első részben. Megjegyzem, az is nagy segítség, hogy már nem kell milliméterre kiszámolni egy-egy bevitt ütést vagy lövést. Ám ember legyen a talpán aki a végén, az elfogyni nem akaró Metal Gear-ekkel küzdve nem emlegeti fel Kojima felmenőit.

 Összegezve tehát, a játékmenet kezd egyre jobban kiforrni, de azért egyre inkább hiányzik a hagyományos TPS nézet, érezni, hogy alakul ez, hogy hova tart. Az események egyre inkább beszippantanak minket és tudjuk hatalmas dolgok fognak még történni, alig várjuk az egész végkimenetelét. De a harmadik részben mégis egy új kort, egy új történetet és egy új hőst ismerünk meg. Ő legendás harcos, a későbbi nagy ellenség, Big Boss.

Folytatjuk.

Köszönet az Otherworld magazinnak az érdeklődés felkeltéséért, H. Péter barátomnak az első lépések alatti iránymutatásért és örök mankómnak, a Wikipédiának.

Szólj hozzá!

Címkék: Ps3 Ajánló Bemutató Metal Gear Solid

Lássuk, miből élünk októberben? (Blu-ray ajánló)

2014.09.19. 11:39 Valkyr81

 .x-men steel.png

.

Merthogy eléggé impresszív a lista, már-már egy mini Karácsonyra emlékeztet. Ennyi faja megjelenésre már rég nem volt példa egyszerre, tulajdonképpen már október első hetében úgy le lehet gatyásodni, hogy a hónap hátralévő részében csak füvön és forrásvízen kell majd éldegélni :). De nézzük csak, miért vagyok én annyira odáig most?

Október 1-én rögtön egy dupla támadást kapunk. A szorító egyik végében a mutánsok fognak múltat jövendölni, méghozzá rögtön háromféle kiadással. BD2D (5.990 forint), BD2D+BD3D  kombó (9.990 forint) + steelbookból (szintén 9.990 forint!) lehet választani. A magyar felirattal ellátott extrák mindenhol egyeznek majd:

- Szupertitkos anyagok kisfilm

- A nagy páros: Xavier és Magneto kisfilm
- Őrrobotok: a biztonságos jövőért kisfilm
- A mutánsok újra együtt kisfilm
- Kimaradt jelenetek
.
x-men 2d.png
.
x-men 3d.png
.
.
És ha már a boltban járkálunk aznap, akkor illik hozzácsapni az X-ekhez a "Godzillá"-t is. A kicsit nagyra nőtt sárkánygyíkot és infrastrukturális városrendező gondolatait szintén háromféleképpen abszolválhatjuk. Itt is van BD2D (6.990 forint), térhatású kombó (9.990 forint) és "elárazott" steel (11.490 forint). A szintén magyar feliratos extrák pedig:
.
- A szerencsés Sárkány-hadművelet kisfilm 
- Monarch: A Muto-akta Godzilla leleplezése kisfilm
- Godzilla: A temészet ereje kisfilm
- És még sok más!

.

godzi 2d.png

godzi 3d.png

godzi steel.png.

Ha még bírjátok szuflával és a nagyi jó sok zsetonnal dobott meg Titeket, akkor a "három a magyar igazság" mottó alatt landolhat még a nájlonszatyorban egy "Beowulf 3D" is. Sok részletet még nem lehet tudni róla, ám szerkesztőségünk egy klasszik 9.990 forintot tippel rá.

anuncio-oficial-del-blu-ray-3d-de-beowulf-l_cover.jpg

.

És még mindig nincs vége! Csak egy hetet kell várnunk "A holnap határá"-ra. Október 8-tól Tom Cruise ezúttal kétféle Blu-ray változatban lesz képtelen elhalálozni, mintegy 6.990 és 9.990 forintért. Fémdobozról itt nincs hír, de azért beollóztam egyet a nemzetközi választékból.

(Update 2014/09/26: Jön a BD+BD3D párosítást takaró steel is, 11.490 forintért.)

 

edge-of-tomorrow-blu-ray-steelbook-visuel-édition-indienne.jpg

 .

holnap2d.png

holnap3d.png

.

És akkor elérkeztünk a hónap feléhez :). Nyugi, innentől kezdve már fogunk levegőt kapni, csak két megjelenés van hátra. Október 15-én érkezik "Demóna" a modern köntösbe bújtatott Csipkerózsika sztori, ahol Angelina Jolie bűvölget el mindenkit varázserejével. A Disney megjelenése szintén követi Cruise-ot, szimpla (6.990 forint) és térhatású (9.990 forint) kiadvánnyal. Itt is már lehet tudni az extrákat:

 - Tündérmeséből film 
- Eposzi harc kezdődik kisfilm
- Klasszikus ruhatervezés kisfilm
- Demóna lelepleződése kisfilm
- Kimaradt jelenetek

demona.png

.

És akkor zárja a sor egy vérbeli klasszikus vámpírsztori, ahol végre nem rágcsálókat zabáló hullaszerelmes vérszívó tinik rontják a levegőt, hanem két klasszikus színészóriás mesél el egy megdöbbentő ívű történetet. A Bradd Pitt és Tom Cruise közreműködésével készült, idén 20 éves az "Interjú a vámpírral" szintén október 15-én jelenik meg, állítólag vadiúj remasterrel. Ártipp: 4.990 forint. Hazai borító és plusz infó még nincs egyenlőre, így csatolok egy nemzetközi kinézetet és Annie Lenox örök klasszikus betétdalát. 

interviewwiththevampirebd3d.jpg

 .

.

Források: www.xpress.hu, www.dvdbluray.hu

Szólj hozzá!

Címkék: 3D Blu-ray Ajánló X-men Disney Godzilla Megjelenés Steelbook Remaster Beowulf A holnap határa

Harry Potter L.E. Blu-ray BoxSet kicsomagolás

2014.09.13. 14:31 Szativolution


Vannak filmek, sorozatok, melyek megérdemlik a szép és igényes kiadást. Sokszor ezek meglehetősen csillagászati árszabást kapnak és gyorsan kihoznak egy olcsóbb, mindenki számára elérhető változatot. Így járt kedvenc varázslótanoncunk is, Harry Potter, kinek 8 részes film csomagját leginkább ebben a verzióban tehetik zsebre a rajongók itt, Angliában:

Sima műanyag dupla tokok és egy karton slipcase kívülről. Ennyi. Engem személy szerint a hideg ráz ettől a boritótól, de sokaknak tetszhet ez is, nincs ezzel semmi gond, viszont az igazi gyűjtőnek némi kihívást gördít útjába ez az üzleti megoldás. Ha a megjelenés pillanatában nem szerezte be az áhított gyűjteményt, akkor akár több hónapnyi kutatás és kivárás szükségeltetik. Ám a türelem végül mindig meghozza gyümölcsét:

HP1.JPG
Kezdjük azzal, hogy ez a kiadás tartalmazza a filmek DVD és BD változatát, illetve az utolsó három rész (tehát 6 és 7/1-2) második, extra lemezeit is. Valamint, a nem elhanyagolható tény, miszerint pusztán 25 ezer, számozott darabot készítettek ezen kiadásból, jelentősen növeli a doboz eszmei értékét.

Külsőleg nem lehet panaszunk, igényes anyaghasználat és minimál design hívogatja közelebb a rajongót. Egyetlen hibát tudnék felróni, márpedig a kis ajtókába beleeszkábálhattak volna egy mágnescsíkot, mint mondjuk a Gyűrűk Ura Extended Ed. változatába, mert így folyton ki fog nyílni a doboz eleje. Nem nagy probléma, főleg, ha a polcon több díszdoboz mellett tároljuk majd Harryt, de azért jó lett volna.

HP2.JPG

HP3.JPG

A mi, szerencsés 7621-es számunk. Ez a kis matrcia erdetileg a doboz külső gerincén kapott helyet, de szerintem igencsak rontotta az összképet, valamint kissé ferdén is volt felragasztva, így én azt óvatosan áthelyeztem a doboz aljára. 

HP4.JPG
Nem szeretem, mikor egy sorozat díszkiadásának design-ja az utolsó részt veszi alapul, de ez itt most elismerésre méltóan sikerült.

HP5.1.jpg

Belül a két digipakban elhelyezett filmek, valamint egy kis album köszönt minket.

HP6_1.JPG

HP7.JPG

A digipakok belső háttere igyekszik követni az adott rész főbb motívumait, mégis egy egész montázs hatását keltik. bravó!
A digi külső részén némi infó van a filmekről, egy sötét háttéren, semi említésre méltó, így nem is készült külön kép azokról. 

1-5. rész

HP8_1.JPG

HP9.JPG

6-7/2. rész. 
érdekes, hogy a második digiben csupán három rész terül el, de a Félvér Herceg és a Halál Ereklyéi 2. három lemezen terpeszkedik.

HP10.1.jpeg

Ezt az utolsó hátteret mondjuk nem tudom mire vélni:

HP11.JPG

A kis fényképalbum meglepően jó minőségű, a lapok matt érzetűek, viszont minden egyes fotó fényes felületet kapott (valamennyire igyekszem visszaadni ezt az első képen).
Azt nem mondom, hogy túl érdekfeszítő a filmből kiragadott képeket nézegetni, talán egy naplóféleség, vagy a Tekergők Térképe ütősebb lett volna, de ennek is nagyon örülünk. 

HP12.JPG

HP14.1.jpeg
HP13.1.jpeg

HP15.JPG
Innen volt olyan ismerős ez az album! :)

HP16.JPG

Szóval aki igazi Harry Potter rajongó, vagy szimplán gyűjti a limitált kiadásokat, mindenképp ajánlott ezt a verziót beszerezni, még akkor is, ha néhol csillagászati összegekért képesek vesztegetni. Egynek lenni a húszonöt-ezerből, egy ilyen kiadás birtokában minden rossz szájízt messze elűz :)

Szólj hozzá!

Címkék: kicsomagolás Harry Potter Blu-ray Bemutató Gyűjtői változat

Bejelentve: A Jézuska jövőre hozza az UHD-t (Tech)

2014.09.08. 14:11 Valkyr81

uhdtv_logo5.png

.

Megtörtént végre a hivatalos bejelentés! Victor Matsuda, a Blu-ray Disc Association igazgatósági tagja a múlt héten jelentette be, hogy valamikor a jövő év első felében véglegesítik a 4K Blu-ray lemezek technikai paramétereit, hogy ezzel lehetővé tegyék a jövő év év végi kereskedelmi forgalmazást (gondolom elsősorban az USA-ban és Japánban, utána meg majd kisebb csúszással Európában/nálunk(?)). A viszonylag szűkszavú nyilatkozatból pár, már előre tudható specifikáció is kiderült. A 4K Blu-ray tehát nyújtani fog:

- Megnövelt felbontást 3840 * 2160 képpontig

- High frame rate támogatást akár 60 fps/sec-kel

- Kiterjesztett színskálát HDR (high dynamic range) funkcióval

HEVC/H.265 kódolási eljárást a minél hatékonyabb helykihasználtságért

- Új kapacitású Blu-ray lemezeket 66 illetve 100 gigabájt kapacitással

SVDGUI_201212-UHD_formats.jpg

 

A felsorolt infók természetesen elég impresszívek, a tervezett felbontás adja magát, az új tömörítési eljárás érdekes kihívásnak ígérkezik (annak fényében -esetleg javítsatok ki-, hogy az ilyesmi elgondolást eddig a warez megoldások, lásd *mkv és társai részesítették előnyben, így érdekes látni hogy egy komoly iparág vesz át sufnitunning megoldást :)), ellenben audio megoldásokról és exkluzív új lehetőségekről (pl. mint a mostani Blu-ray lemezeknél a film közbeni behívható menü, többablakos megoldás, stb.) sok szó nem esik.

És hát most lássuk saját szerkesztőségi véleményünket. Előre is elnézést kérek, ezúttal kicsit szkeptikus leszek...

Először is baromira kíváncsiak leszünk, hogy hogy fog ez muzsikálni nemzetközi és hazai szinten. A formátumváltás kapcsán van egyébként egy kisebb észrevételem. Amikor 2006 környékén megérkezett a Blu-ray, akkor a DVD már szinte egyeduralkodó volt és lemosta a placcról a VHS-t, már sehol sem lehetett találni kazikat. Pár turis kosár még volt, de új kiadványt senkinek sem jutott eszébe kihozni. Most írunk 2014-et, jövőre jön akkor az UHD. Szerintetek 2015 végére a Blu-ray egyeduralkodó lesz és DVD-ből még hírmondót se találunk? Hahaha, na arra befizetek. Szóval itt az első számú gebasz, nevezetesen az, hogy egyszerre három formátum lesz jelen így: UHD --> csúcsprémium, Blu-ray --> prémium, DVD: sztendred. Látszik, hogy az első kettő között elég vékony a határ...Segíti ez majd az elterjedést?

Második észrevétel. Az UHD előnye várhatóan 125-130, de inkább 150 cm-es képátló felett fog kijönni. Ez már látatlanban is predesztinálja, hogy legalább mekkora helység kell az optimális nézési távolság miatt. Mekkora vásárlói rétegre lehet így építkezni? Segíti ez majd az elterjedést?

Harmadik észrevétel. Átverés szag terjeng, azaz valami bűzlik Dániában. 3D-t nem említik, szóval akkor kihalásra szánták? Nem jött be a vásári mulatság? A másik dolog pedig a most kapható UHD tévék. Olvastam pár tech cikket innen-onnan, ahol újfajta tévék fejlesztéséről regélnek, forradalmian új színtechnológiával. Csípjetek meg, vagy csak álmodom, de az új UHD lemezek lehet hogy pont ezt fogják majd kihasználni? Ha igen, akkor feleslegesen vett az ember mindenféle hajlított 4K tévét, mert az már avítt lesz az UHD teljes kihasználásához?Segíti ez majd az elterjedést?

105_inch_CURVED_UHD_TV.jpg

.

Negyedik észrevétel, kicsi gazdaságelmélettel. Természetesen azok a piszkos anyagiak jönnek, azaz mibe fog ez kerülni nekünk? Maradjunk mondjuk egy alapfelszerelésnél. Új hajlított TV jövőre legalább 150 cm-es: kb 500-600 ezer forint. UHD lejátszó: 150-160 ezer forint. Film: 13-14 ezer. Szerintem még nem is fogott vastagon a filcem és a hangcuccot bele sem számoltam, de látszik hogy legalább 700-800 ezer forintos kezdőtőke kellhet majd. Véleményem szerint ezt akár a világon, akár hazai szinten is vajmi kevesen engedhetik meg maguknak. A Blu-ray 2006-os debütálásakor a világgazdaság még erőteljes fejlődésben leledzett, mára viszont az adósságban fuldokló  munkanélküli tömegek kisebb baja nagyobb annál, hogy hány képpontot látnak. Segíti ez majd az elterjedést?

 

És végül +1: Számos fórumhozzászólás fejtegette azt, hogy az új technológia milyen filmeknek kedvezhet igazán. A döntő mezsgye ott húzódik, hogy vajon az eredeti forrásanyag milyen felbontásig húzható fel. Egyértelmű, hogy a nyertesek a régebbi, illetve részben a vadi új filmek lehetnek. A régiek azért, mert a celluloid kópia -digitális trükk hiányában- természetes textúrájában tartalmaz mindent (azaz pölö minden díszletet felépítettek), így "elvileg" szinte az emberi látómező maximális befogadóképességéig (azaz 16K-ig!) reprodukálható a látvány. Az új filmek pedig azért, mert ott már szánt szándékkal alkalmaztak nagyobb textúrájú trükköket, illetve a mai technológia képes már kiszámolni a képi effektusokat. Így viszont ott van kb. 20-30 évnyi klasszikus/pop filmográfia, ahol esetleg az élőszereplős/díszletes részek szintén jól fognak kinézni, ellenben a digitális effektusok elég rusnyák lesznek majd. Vagy valaki szépen nekiáll és kicserél majd minden trükköt? Lesz majd újabb SW változat, UHD X-winggel és Jabbával? Bevesszük ama cumit most már lassan negyedszerre-ötödszörre?

Összességében úgy látom, hogy ez a technológiai erőlködés most már inkább visszataszító mint imponáló. Egy újabb extravagáns elképzelés, ami a tárcánkra bazírozik olyan piaci körülmények között, ahol abszolút nincs létjogosultsága. Persze ez volt a vélemény a Blu-rayről is annó, ám a mai napig látszik kettős elfogadottsága, a DVD pedig már korának 9. évében bőven tömegtermék volt. Lesz így tehát egy csúcskategória megint, még szűkebb rétegnek. Egyedüli pozitív visszacsatolás talán a "sima" Blu-ray lemezek árcsökkenése lehet majd és reméljük hogy nem kezdik el szándékosan lerontatni a minőséget...

Ti mit szóltok az új formátumhoz? 

.

Forrás: www.blu-ray.com

1 komment

Címkék: 4k Tech Vélemény Bejelentés

Készülj a halálra! - Dark Souls II (PC/X360/PS3)

2014.09.08. 13:01 Argento...

 

Előszó:

 Bizony hosszú évek óta nem vetettem digitális papírra gondolataimat egy játékról. Hogy mégis miért teszek most kivételt? Mert arra a következtetésre jutottam, hogy minden idők egyik legzseniálisabb és legösszetettebb akció-szerepjátékát üdvözölhetjük a DARK SOULS II személyében.

 Mit jelent játékosnak lenni? Merem állítani, hogy elég kevesen tudnánk pontosan definiálni ezt. Belebújni egy képzeletbeli virtuális hős, vagy antihős bőrébe és megmenteni a világot, avagy porig rombolni azt? Vagy valami sokkalta több? Egy kis menedék a mindennapi munkával teli szürke hétköznapok egyhangúságából? Picit mindkettő és persze még több. Nem csak hobbi, hanem szerves része is lett életünkek.

 Persze sokat változott a játékok világa is. A kezdeti kis C64 es oldalra scrollozós ügyességi játékokat felváltották modern korunk szemetgyönyörködtető grafikus csodái. Előtérbe került a látvány és a kihívás jócskán a háttérbe lett szorítva. Hogy ez mennyire volt tudatos a játékfejlesztők részéről, azt nem tudhatjuk. Tény, hogy korunk játékai csodaszépek, hiperlátványosak, ám még egy kezdő játékos és végigszalad rajtuk pár óra leforgása alatt. Ez alól többnyire csak a szerepjátékok világa kivétel, ám még ezek is sokszor elnézőbbek velünk mint kellene.

 A FROM SOFTWARE csapata visszaidéz nekünk egy korszakot, amikor még tudtuk miért játszunk és mit jelent valódi játékosnak lenni. A DARK SOULS II könyörtelen világa a sok halál mellett olyat is nyújt nekünk amire ma már nem sok játék képes: sikerélményt ad és végre magunkon érezhetjük döntéseink súlyát.

A SZTORI:

 A játék története nem kapcsolódik szervesen az első részhez, csupán ugyanabban a világban játszódnak. Drangleic egykoron virágzó királysága most romokban hever, a káosz és pusztítás lassan felemészt mindent. Vendrick király, az uralkodó rejtélyes körülmények között eltűnt, a gonosz erői pedig szinte mindent elpusztítottak. Itt lépünk be Mi a képbe. Az általunk irányított élőhalott hős gyógyírt keres mely megtöri az őt sújtó átkot és ezáltal visszaszerezheti egykori emberi mivoltát. Ehhez lelkeket kell keresnie és magába szívnia , mely úgy tűnik lelassítja a folyamatot, ám az átok lassan mindenkit legyőz előbb vagy utóbb. A kérdés csak az: meg lehet-e törni ezt az ördögi kört?

 A DARK SOULS nem kínál FINAL FANTASY mélységű sztorit, vagy másfél órányi CGI átvezetőt, hosszas magyarázatokat. A kezdő videó után bekerülünk ebbe a könyörtelen világba és mi rakjuk majd össze a kirakós darabjait. Az útjainkba eső barátságos NPC-k mondataiból összerakhatjuk mi is történt valójában, barátokat találhatunk, vagy épp halálos ellenségeket szabadítunk majd magunkra.

 A túlélésünk csak saját magunkon, a hozott döntéseinken múlik majd, a végső győzelemhez pedig sok-sok kitartáson, megpróbáltatáson keresztül vezet majd az út....na és persze rengeteg halálon át. 

 A JÁTÉK:

 Ne legyenek illúzióid: a játék bitang nehéz és egyre csak nehezedik. Ha hozzá vagy szokva a BATTLEFIELD 4 grafikájához, vagy mondjuk a DRAGON AGE féle RPG játékok nehézségi szintjéhez, akkor félek a DARK SOULS II nem fog a kedvenceddé avanzsálódni. Ugyanis messze nem olyan szép, tetszetős ,nincsenek benne öt percenként checkpointok és még a legutolsó, legpitiánerebb kis csontváz is kivégez pár csapással, ha bénázol.

 Igen és ezen a ponton lép képbe a halál, ami az alapját képezi a DS világának. Ha azt hiszed mindent tudsz róla, akkor nagyot tévedsz. Ugyanis a FROM SOFTWARE alkotása nem várt fordulatos halálnemekkel ajándékozza meg kitartó, egyre több őszülő hajszálat begyűjtő, körmüket tövig lerágó hívét. Ha esetleg azt hiszed ezt elkerülheted megint tévedsz. Ugyanis lehetsz bármennyire ügyes, ha rosszul taktikázol hamar a fűbe harapsz, elég egy rosszul kivitelezett ugrás, vagy egy éppen harc alatt elfogyó stamina miatt elszenvedett nagyobb ütés. Az ellenfelek nem buták, védekeznek körbevesznek és a nagy számok törvénye itt érvényesül is, akárcsak a fizika. A DS alapvető eleme ugyanis a harc és ebben kulcsszerepe van annak mennyire vagy kitartó, hogyan érzel rá a ritmusára, mert a sok halál és vereség mellett mindvégig ott kecsegtet a győzelem lehetőségével. Persze ott vannak még a főellenségharcok is, monumentális bestiák, melyek nemcsak okosak és erősek, de sokszor akár egy két csapással átküldenek minket a túlvilágra, amennyiben óvatlanok vagyunk. Itt nem lesz pár gombos QTE amivel elintézhetjük majd őket, ám ők sem megölhetetlenek: kitapasztalva támadásaikat, később könnyen kivégezhetőek, akár többször is (erre majd még visszatérek).

 Nem lenne RPG ez a játék sem, ha nem képezné szerves részét a karakterfejlesztés/fejlődés lehetősége.

 A kezdő videó után választhatunk magunknak kasztot ami lovagtól, a varázslón át, a kardmesterig sokféle lehet. Mind másban erősebb ,de ez igazából lényegtelen, mert ebben sem kötik meg a kezünket. Később átképezhetjük őket saját szájízünknek megfelelően, akár erős piromágussá ,vagy gyógyítóvá. képességpontokat lelkekből "vásárolhatunk", minden egyes ellenfél megölésével magába szívjuk annak életerejét, amiért pontokat kapunk, ezekkel a Majulai tábortűznél ácsorgó (olykor ücsörgő) Emerald Heraldnál tudunk fejleszteni statjainkon. A hölgy nemcsak megemeli karakterünk szintjét, de gyógyítalos flaskánkat is erősítheti amennyiben megtaláljuk az ehhez szükséges összetevőt (Estus Flask Shard). A tábortüzek kulcsfontosságúak ,itt újratöltődik életerőnk és fegyvereink, páncélunk tartóssága, valamint mentési pontként is szolgálnak. Utazgatni ezeknek aktiválásával tudunk majd az egyes helyszínek között a későbbieken, úgyhogy teleportként is működnek. A bejárható terület így is gigantikus és a pályatervezés hihetetlenül jól átgondolt. A tábortüzekben elégethetőek a flaskák erősítéséhet szükséges további adalékok, valamint a Bonfire Ascetic ,mely az adott tábortűzhez közeli, korábban megölt főellenségeket is képes újraélszteni (értsd. egy adott tábortűz 99-es erősségűvé fejleszthető akár,azaz egy adott Boss akár ennyiszer is megölhető, persze cserébe egyre nehezebben).

 Apropó , a játék legnagyobb kihivásáról még nem is beszéltem. A büntetőrendszer. Kezdéskor visszakapjuk emberi formánkat  és úgy indulunk neki a kalandnak. Ám ha megölnek ún. Hollow válik belőlünk ekkor életerőnk csíkja elkezd csökkenni és minden egyes elhalálozáskor egyre kurtább lesz (50 százalék alá nem megy). Ám ez még csak a jóságok egyik fele. Halálunk helyszínén ottmaradnak a begyűjtött lelkek is és ha nem tudnánk ezeket újra felvenni (vagyis mielőtt újra odaérnénk előtte megölnek), úgy végleg elbukjuk őket, ezek nélkül pedig nem fejlődhetünk. Érdemes sokszor menni Majulába fejleszteni ,mert nem jó móka 10-20.000, vagy még több elvesztése, főleg az elején nem.

 Persze semmi sem örök itt sem, az ún. Human Effigy nevű cuccal visszakaphatjuk emberi formánkat és vele életerőnket is. Kezdetben érdemes rágyúrni karakterünk hiányosabb statjainak feltornászására, hiszen ezek nemcsak mágikus és fizikai ellenállóképességeinket növelik majd meg, de bevitt csapásaink és varázslataink is hatékonyabbá válhatnak. Felszerelésünk is rongálódik utunk során, vigyázzunk nehogy kardunk pont csata közben törjön ketté, ez sokszor kellemetlen lehet, eseteleges (sokadik) halálunkat okozhatja. Persze később találhatunk ill . vásárolhatunk majd gyűrűket (Ring Of Life stb...) amit viselve és meghalva nem veszítünk el semmit (megmarad emberi alakunk is), csupán az törik el, amit a kovácsnál javíthatunk majd meg ,persze némi lélekért cserébe, mely fizetőeszközként is szolgál majd.

 Majula a játék központja, itt nemcsak vásárolhatunk, de későbbi NPC karaktereket is elhozhatunk majd ide ,akiktől majd szintén vásárolhatunk, fejleszthetünk és benépesíthetjük az amúgy eléggé kihalt települést.

 A DARK SOULS II nem fogja majd a kezünket. A kezdeti alap kombókat elmagyarázza,de ezután gyakorlatilag magunkra vagyunk utalva. A rejtett titkos szobáknál nem lesznek utalások (pedig rengeteg van, sőt titkos tábortüzek is), hogy nyomd le ezt az adott gombot, vagy gyújtsd fel ezt az adott tárgyat egy fáklyával. Semmi. Minden rajtunk áll majd ,hogy megtaláljuk helyünket és életben maradjunk ebben a könyörtelen, halálos csapdákkal teli világban. A halál pedig minden sarkon a nyakunkban liheg majd és félelem fog majd el minket egy sötét folyosón, vagy kriptában bandukolva majd mikor utolsó megmaradt kis gyógyitalainkkal baktatunk egy köddel borított óriási ajtó felé: vajon egy hatalmas főellenség vár majd a túloldalán, vagy egy békét jelentő tábortűz? A kíváncsiság pedig úgyis győz... :)

 Talán ez a legszebb ebben a játékban: újra megtanít félni, tisztelni az ellenfeleket és persze nem kicsi közösségépítő ereje is van. Online játszva akár egymással is összecsaphattok, illetve egy nehezebben legyűrhető főellenséget is csépelhettek akár csapatosan, persze ezáltal mindenki kap majd jutalom gyanánt lelkeket a győzelemért.

Kétség nem fér hozzá, a DS II minden szempontból felnőtt a korábbi elődökhöz (DEMON'S SOULS,DARK SOULS), sőt pár ponton túl is szárnyalta őket. Letisztultabb, átgondoltabb ám nem kevésbé könyörtelen. Büntet, átformál és ösztönöz arra, hogy egyre jobb legyél. Kívánhat-e ennél többet ma egy hardcore játékos? Aligha.

10/10

GRAFIKA:

 A játék megjelent PS3/X360 és PC platformokra. Míg az első rész PC-s portolását sok dolog miatt érte negatív kritika,kezdve az alacsony felbontás és framerate miatt (persze ezt pár lelkes rajongó által kreált HD patch jelentősen feljavította), most egy megfelelő monitorral a játékot akár 4K felbontásban is futtathatjuk 60 FPS framerate mellett. A játék HAVOK motor alatt fut, s bár a sötét területeken nem villant sokat magából, Majulába érve azért megcsodálhatjuk a maga pompájában. Mégis azt kell mondjam, a mostani játékokhoz viszonyítva grafikailag lemaradt pár évet. A PC-s változat tökéletesen elfutkorászik egy középkategóriás gamer számítógépen, majdnem mindent kimaxolva (az enyém x4 760K Athlon, HD7770,8GB RAM) ,úgyhogy ezúttal az optimalizálás fényévekkel jobban sikerült.

 A DARK SOULS II sokkal szebb mint elődei, de a játékmenetet helyezi továbbra is előtérbe nem pedig a vizualitást, picit kopottas ,néhol csúnyácska de mi így szeretjük. :)

10/7

DLC-k:

 A CROWN OF THE SUNKEN KING és a CROWN OF THE OLD IRON KING már elérhetőek a STEAM áruházából (SEASON PASS csak 25 euró ,úgyhogy PC-sek hajrá!).

 Kisebb bajban vagyok, hiszen az utóbbi DLC olyan elképesztő panorámaképekkel és gigantikus helyszínekkel kecsegtet, hogy a grafikára adott pontot emiatt fel kéne javítanom. A gyönyörű havas tájak és a hatalmas hegyek között barangolva tényleg aprónak érezhetjük magunkat. A harcedzett DS veteránokra új ellenfelek várnak, amelyek bizony még őket is meg fogják izzasztani és minden korábbinál nagyobb szerep jut majd a taktikázásnak és a csapatalapú főellenségharcoknak. A Két DLC egyenként sem rövid, 5-6 óra alattt végig lehet rajta rohanni, de én utóbbiba vagy 10 órát is beleraktam mire minden kis zugot bejártam.

 A két kiegészítő sikerrel rak fel két újabb ragyogó drágakövet egy szinte hibátlan játék virtuális koronájára és emeli a kihivásokat új, sosem látott  magasságokba.

A hónap végéig még érkezik a CROWN OF THE IVORY KING, amivel lezárul a DLC trilógia és kalandjaink a DS II világában.

ÖSSZEGZÉS:

A DARK SOULS II visszanyúl az alapokhoz és újradefiniálja a kihívás fogalmát. Egy óriási, veszélyekkel teli világ vár, ahol megtanulhatod mi az a túlélés és a félelem, s ha nem vigyázol magába szippant és nem ereszt el addig míg végül a rabjává tesz. Megérkezett az az akció-RPG melyet nem játékosai formálnak, hanem ezt ő maga teszi. Megtanít újra kitartónak, bátornak és taktikusnak lenni, mert bár meghalhatsz benne sok százszor is, csak mindíg valami visszahúz majd elé. A legkitartóbbakat, legjobbakat pedig végül megjutalmazza a győzelem édes mámorával.

10/10

Szólj hozzá!

Címkék: 10/10 Teszt Dark Souls

Gyilkos bohócok az űrből? (Import ajánló)

2014.09.04. 14:18 Valkyr81

.

killerklowns.png

.

Izgalmasan hangzik, nem? :D. Na, ha esetleg anno tetszett Nektek a "Rémecskék" című, kvadrológiává duzzasztott horrorfricska, akkor a "Gyilkos bohócok az űrből" is tuti befutó lesz. A direktor ugyanis megegyezik, Stephen Ciodo újabb "ZS" jelöltjében ismeretlen eredetű élienek inzultálják (megint) egy kisváros lakóit. Mivel leszállás közben rögtön egy cirkuszi sátorral találják szembe magukat, eltorzult bohócok alakját veszik fel a művelethez. 

killerklowns2.png

.

Dióhéjban ennyi a történet, a film többi része tényleg a fent említett előd nyomdokain halad, sikitó/elhalálozó városlakók, fekete humor, föhős+csaja küzdelem és velejéig romlott ocsmány bohócszármazékok. Az Arrow video jóvoltából szeptember 15-én jelenik meg Angliában a kétféle Blu-ray, egy sima és egy fémdobozos kiadvány képében. Az újjávarázsolt HD transzfer és hang mellett temérdek bónusz vár ránk, azaz:

- Audiokommentár a rendezővel és testvérével 

- 20 perces werkfilm a forgatásról

- A bohócok megtervezése kisfilm

- A bohócok kivitelezése kisfilm

- Vizuális effektusok kisfilm

- A rendező+testvérének korábbi filmjei

- Két törölt jelenet

- Gyilkos balesetek kisfilm

- Meghallgatások a bohócok szerepeire

- Eredeti előzetes

-  Megfordítható borító (értelemszerűen a sima változatra)

- Booklet a film készítéséről

Bűnös élvezetek kedvelőinek kötelező!

 

 .

Forrás: www.zavvi.com

Szólj hozzá!

Címkék: Horror Blu-ray Ajánló Megjelenés Import Steelbook Remaster Arrow video

BD teszt: Marvel tornasor #11: Thor - Sötét világ (2013)

2014.09.03. 12:06 Valkyr81

.

"A kilenc világ hamarosan együtt áll..."

.

thor-the-dark-world-blu-ray-cover.jpg

.

Cím: Thor: The Dark World 

Rendező: Alan Taylor

Főszereplők: Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins, Christopher Eccleston, Idris Elba

Kép:1080p/MPEG-4 AVC, 2,40:1 (25 Mbps)

Hang: Angol dts-HD ma 7.1, magyar dolby digital 5.1

Felirat: magyar, angol

Régiózár: nincs

.

A Filmről:

 ...Thor (Hemsworth) a Föld és a Kilenc birodalom védelméért száll harcba egy eddig az árnyakban bujkáló ellenséggel, aki most magát az egész univerzumot akarja. Thor a világegyetem rendjéért harcol, eközben azonban egy ősi faj a bosszúra szomjazó Malekith (Eccleston) vezetésével visszatér, hogy az egész univerzumot sötétségbe taszítsa a titokzatos Éterrel. Még Odin (Hopkins) és Asgard sem tud szembeszállni azzal az ellenséggel, akivel Thornak szembe kell néznie. Veszélyes úton indul el, mely során újra találkozik szerelmével, Jane Fosterrel (Portman) és fel kell áldoznia mindent, hogy megmentse a világot...

the-13-best-and-worst-things-about-thor-the-dark-world.jpg

(Vajon a körmönfont Loki ezúttal tényleg elkötelezte magát a jó ügy mellett?)

.

Elolvastam néhány független elemzést a filmről, ahol nagy többségben voltak azok a szószólók, akik szerint a stílusváltás nem tett jót a viharisten második kalandjának. Hát én nem tudom mi lelte őket, de én a második megtekintést követően is megerősítem előző véleményemet, azaz hogy a "Thor: Sötét világ" bizony jobban sikerült az első résznél. Jó, tényleg nincsen benne annyi színpadiasság meg dráma, de viszont pont maradt benne elég belőle, a helyén keletkezett űrt pedig feltöltötték értékelhető hozzávalókkal. A rendezői székben Kenneth Branagh-et cserélő Alan Taylor -szerintem- bölcsen egy kicsit emberközelibbé varázsolta a teljes cselekményt, ahol a magasröptű párbeszédek mellett most már helyet kapnak a baráti/családi csipkelődések és cívódások, a karcosabb irányvonal Lokival pedig megidézi a vérbeli buddy-movie-k zsánerét is, kiapadhatatlan humorforrásként táplálva a mozgalmas utazást. Mert végre valahára jó sebességen pörögnek az események, nincsen hosszadalmas s*ggvakarásos görcsölés Új-Mexikóban, vagy magvas truvájoknak felvezetett, ám rém álmosító Ashgard-i elmélkedések. Itt a humánusabbá varázsolt karakterek mellett kellőképpen teret kap az akció, a kibővített univerzum és persze az ármánykodás magasabb foka. A show-t ellopó személyiség továbbra is az agyafúrt Loki, de szorosan ott van mögötte Hemsworth és a felkínált rivaldafénnyel jól megbirkózó Portman is. Az Odin-t megformáló Hopkinson ugyanakkor már erőteljesen látszanak a fáradtság nyomai, de minden tisztelettel együtt inkább most már javasolnám neki a karosszéket a vászon helyett.

36.jpg

(Malekith nem nyugszik addig, ameddig meg nem kaparintja az ősi gonosz matériát, az Aethert)

 .

Az ellenlábas szerepében csöppet gyengén muzsikál a történet, hiszen Malekith személyisége nem túl izgalmas, az Aether-t kergető megalomán hatalomvágya világos ugyan, de kábé egy vállrándítással vehető tudomásul. Amiért mégis emlékezetesek fognak maradni a mély űrből jövő sötét elfek, az a félelmet keltő megjelenésük. A tervezők által megálmodott robosztus gépezeteik, a sötét tónus, a baljós légkör végső soron tesz hozzá annyit jelenlétükhöz, hogy ne tűnjenek el azonnal a süllyesztőben.

A keménymag körül most is megtaláljuk a különféle funkciókat betöltő karaktereket, kezdve a csökkentett szerepet kapó Ashgard-i barátoktól (ők most nagyon hiányoztak), a most is stabilan jelenlévő Idris Elba Heimdall-ján keresztül az alsógatyában futkosó professzorig+lelkes csapatáig. Utóbbiak nélkül is el tudtam volna képzelni a sztorit, de legalább ők is pozitív mértékben színesítik tovább a dramaturgot.

Thor-The-Dark-World-Review.jpg

(Apa és fia itt most együtt uralja a galaxist :D)

.

Látvány és egyebek. Minőségi előrelépés tapasztalható Ashgrad megjelenítésében, ahol az ölümposzi magasságokból inkább visszavettek és inkább a középkori/fantasy hangulat felé terelték a díszleteket. Az eredmény egy kicsit komorabb ugyan, de éppen jól passzol pölö az opponens stílusához. A kilenc világ (köztük persze maga a Föld is Londonnal egyetemben) kialakítása is tetszetős, némelyikből csak egy snittet látunk, viszont elég sokat elidőzünk majd az elfek kies otthonában, illetve a fagyos Jutenheim-re is elvetődünk a legvégső csata közben. A belső-külső tereken túl a kosztümök is dicséretet érdemelnek, Thor páncélja még jobban fénylik, az Ashgard-i ruházatok pedig megidézik a korabeli európai viseletet.   

Nem feltétlenül nyújt többet a "Thor: Sötét világ" az első résznél, inkább csak jobban csinálja azt amire a műfaj való. Ha igazi képregényes drámára vágyok akkor inkább előbb venném elő a "Watchmen"-t, minthogy egy jobb sorsra érdemes Marvel figurát lássak béklyóba kötözve. De a viharisten másodjára elkerülte eme hibát és egy viszonylag szórakoztató folytatással ajándékozott meg minket. 7/10.

.

A Blu-ray kiadás:

Túl sok fantázia sajnos nem szorult a választékba, sztenderd egy illetve 3D-vel megfejelt dupla korong érhető el idehaza, a fémesített lehetőséget meg elfelejthetjük (külfölddel bezzegelni megint lehet, lásd a fájintos steel-t alant). Ár tekintetében jelenleg (azaz a bejegyzés írásának napján) rendhagyó állapotokat találunk, mivel a szimpla 6.990 forintba, a duplás viszont 4.990 forintba kerül, de csak itt! Belül halál puritán megint minden, a kék belső szintén kék szitázású korongot rejt. 5/10.

51s0szYb0hL.jpg

.

A Kép:

Egy új filmtől az ember gyereke elvárná, hogy makulátlan képminőséget produkáljon. Nem mondom, az esetek 99%-ban a 25 Mbps körül mocorgó transzfer meg is adja nekünk a kellő élményt, ám a maradék 1%-os időszakban mégis történik valami. Ez pedig nem más, mint egy ronda lencsehatás pár közelin, ahol a középponttól kifelé haladva egyre homályosabb lesz a kép, pölö az egyik jelenetben rútul elkeni Loki ruháját. Pár másik film esetében is megfigyeltem már ezt a jelenséget. Eme hibán kívül minden más pompás és kristálytiszta. 9/10.

.

A Hang:

Továbbra is magabiztos és hibátlan a hangkeverés, hála a több akciónak a hangfalak is többet fognak dolgozni. A szinkronhangok változatlanok, Thor-t Nagy Ervin, Loki-t Csőre Gábor, Jane-t Zsigmond Tamara, Odin-t pedig Tordy Géza személyesíti meg. Jól sikerült megint az átfordítás, továbbá a magyar hangsáv ismételten kellő dinamikával rendelkezik. 10/10.

.

Extrák:

Nem annyira sok, ám elég jó minőségi bónuszt találunk a filmet is magába foglaló korongon. A "Köszöntsétek a királyt!" kisfilm egy újabb kisebb szelettel gazdagítja tovább az univerzumot, Thor és Loki kapcsolatáról láthatunk további infókat, élvezhetjük a bakiparádét és megtekinthetjük a vágóasztalon áldozatul esett kimaradt jeleneteket. A sort egy promó zárja, ahol exkluzív betekintést nyerhetünk az "Amerika Kapitány 2"-be. 7/10.

.

Konklúzió:

"Thor: Sötét világ" magabiztosan helyezkedhet el a Marvel adaptációk mezőnyerősítő páholyában. A viharisten második önálló debütálása tud újat mutatni, lényegesen emberibb és pergőbb oldalát prezentálja a skandináv mondavilág képregényes leképezésének. Legközelebbi visszatérése jövőre várható, a Marvel phase 2-t lezáró újabb csapatfilmben, de nem lennék meglepve ha pár évre rá már trilógiaként tekinthetnénk szőke kalapácsos hősünkre. A Blu-ray kiadvány átlagos ugyan, de teljesen rendben van, érdemes hozzáilleszteni az eddigi gyűjteményhez. 8/10.

.

(A Marvel tornasor széria tehát visszatért és hamarosan folytatódik egy hálószövő második reboot-jával, azt követően pedig a Kapitány újabb felvonásával)  

#1: Vasember

#2: Vasember 2.

#3: Thor

#4: A Hihetetlen Hulk

#5: Amerika Kapitány

#6: Vasember 3

#7: Pókember

#8: Pókember 2

#9: Pókember 3

#10: A Csodálatos Pókember 

.

Forrás: www.port.hu, www.xpress.hu, www.iszdb.hu

Szólj hozzá!

Címkék: 8/10 Teszt Blu-ray Marvel Bosszúállók

Kék turi 27: Kedvezményes Tűzgyűrű (Blu-ray ajánló)

2014.09.02. 15:01 Valkyr81

 

196086_1a.png

.

Kérem szépen, ennyiért most már szinte kötelező bezsákolni. Mese nincs, a gyermeki lelkülettel még mindig rendelkező kaiju/Transformers film fanok már nyomhatnak is megrendelő gombra, hiszen a "Tűzgyűrű" duplalemezes változata most 2.990 forintért elérhető. Hihetetlen látványvilág, pörgő akció, ami még a mi tetszésünket is elnyerte. Kosárba vele!

.

Forrás: www.xpress.hu

Szólj hozzá!

Címkék: Blu-ray Ajánló Budget Tűzgyűrű

süti beállítások módosítása
Mobil